Unatoč milijunskim gubicima u Hrvatskim željeznicama ne odustaju od luksuznog voznog parka. Naime, u oglasu javne nabave navode se performanse vozila koje može zadovoljiti samo VW passat, za čiji bi trogodišnji leasing HŽ Putnički prijevoz trebao platiti oko 320.000 kuna
Osim osnovnih dimenzija vozila i snage motora, kao nužan uvjet navodi se metalik boja 'deep black perieffek', koja je inače samo u ponudi vozila VW koncerna, jednako kao i automatski klima-uređaj Climatronic. Ipak, da je riječ baš o passatu, svjedoči zahtjev za 'blue motion technology start stop sustavom, s pohranom energije kočenja', piše Večernji list
Riječ je o VW-ovoj tehnologiji koja se, od automobila dostupnih na našem tržištu, ugrađuje samo u passate. Na temelju toga jasno je da je riječ o namještenom javnom natječaju, organiziranom tako da uvjete može ispuniti samo jedan ponuđač.
HŽ je u financijskom kolapsu, radnicima su smanjene plaće, a do kraja godine bit će podijeljeno i otprilike 2500 otkaza. Nejasno je stoga kako u takvoj situaciji, ali i uz značajan postojeći vozni park, u upravi mogu opravdati trošak od 320.000 kuna za nabavu nove luksuzne limuzine.
Tako su u HŽ-u poželjeli kabinu automobila s grijanim kožnim sjedalima, ručicom mjenjača presvučenom kožom, te ukrasnim letvicama desert bež boje, od brušenog aluminija i korijena orahovine. Izvana bi željeni automobil morao biti opremljen kromiranim letvicama, aluminijskim naplacima, te retrovizorima i branicima u boji vozila.
Zanimljivo je i da se – unatoč tome što je riječ o službenom vozilu – traži sportski ovjes, snižena udaljenost šasije od tla, ali i dvije isofix instalacije za pričvršćivanje dječjih sjedalica. Iako se takve instalacije danas gotovo redovito ugrađuju u automobile više klase, nejasno je zašto se navode kao uvjet pri kupnji službenog vozila. Kako objašnjava jedan bivši djelatnik Hrvatskih željeznica, riječ je o uhodanoj praksi menadžera u kompaniji.
' Ista se stvar radi već godinama. Menadžeri prema svojim ugovorima imaju pravo na odlasku preuzeti službene automobile, pa uzimaju nova vozila s namjerom da ih kasnije jeftino kupe. Kad su se vozila kupovala, to se radilo kroz ubrzanu amortizaciju, a sad se radi preko leasinga'.