UŽAS NA AUTOCESTI

Meteo stanica koja je mogla spriječiti katastrofu ne radi!

03.12.2013 u 09:46

  • +16

Teška prometna nesreća na autocesti A1

Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL

Bionic
Reading

Odgovornost HAC ONC-a, tvrtke Hrvatskih autocesta za održavanje i naplatu, za tešku prometnu nesreću na vijaduktu Krpani u kojoj su poginule tri osobe neupitna je, tvrdi Jutarnji list. Samo je pitanje do koje razine seže odgovornost zaposlenih u toj tvrtki, tvrde istražitelji koji su dva dana radili na uzrocima nesreće u kojoj su poginule tri, a ozlijeđeno je 17 osoba.

Kako doznaje Jutarnji list, ophodar koji je u subotu ujutro bio dežuran u svojoj je izjavi naveo da je preko vijadukta Krpani prošao u 5.55 sati i da je kolnik bio suh te da je tom dionicom prošao brzinom 90 kilometara na sat. Sedamnaest minuta kasnije na istom tom mjestu letjeli su automobili, rušili se kamioni.

Prema dostupnim podacima na kolniku je bila kora leda debela oko jedan i pol centimetar. Naši policijski izvori ne mogu sa sigurnošću kazati koliko je led bio debeo jer je tijekom očevida temperatura zraka porasla i led se počeo topiti. No, zvuči nevjerovatno da se tako debela kora leda stvorila u tako kratkom vremenu. Ovu izjavu ophodara pobija i izjava jednog od sudionika nesreće koji je istom dionicom prošao sat vremena ranije i tvrdi kako je već tada na vijaduktu bilo leda.


Podatke o vlažnosti zraka u Tehničkoj jedinici Sveti Rok, nadležnoj za taj dio dionice autoceste, trebali su dobiti s meteo stanice u tunelu Krpani. No, ona ne radi: prema jednim izvorima dvije godine, a prema drugim šest dana. Stoga su korišteni podaci s meteo postaje na čvoru Gornja Ploča. Ti su podaci prema službenim izvješćima 'približno isti kao na tunelu Krpani'.

Osim meteo stanice već godinu pol dana nije zamijenjena konstrukcija info portala kod vijadukta Krpani koju je srušio je vozač češkog autobusa. Portal do danas nije popravljen, a dio konstrukcije i dalje leži pored ceste. Putem tog portala vozači su se obavještavali o stanju na autocesti.