Jedna minuta promidžbenog spota u udarnom terminu Hrvatske televizije, od 19 do 21.59 sati, gradonačelničke kandidate, odnosno stranačke te neovisne liste koštat će 650 kuna po sekundi emitiranja. Promidžbeni spot u trajanju od jedne minute, dakle, političare će koštati 39 tisuća kuna
ZAGREB - Pretpostavimo li da će najbogatiji kandidati emitirati 30 promidžbenih spotova u trajanju od 30 sekundi, proizilazi da bi samo na TV oglašavanje, po navedenim parametrima, kandidati mogli potrošiti po 1,17 milijuna kuna. Svi predizborni kandidati s kojima je Novi list kontaktirao upoznati su s cijenama te se jednoglasno slažu da na TV reklamiranje otpadaju najveći iznosi koji će u kampanji biti utrošeni.
Cijene reklamiranja na Hrvatskoj televiziji bile bi i dvostruko više, da HRT nije donio posebni cjenik marketinških usluga za predstojeće lokalne izbore. Prema ovom cjeniku, svim kandidacijskim listama i kandidatima tijekom izborne promidžbe odobrava se 50 posto popusta na cijene oglašavanja iz uobičajenog cjenika marketinških usluga, i to za emitiranje TV spotova u trajanju do dvije minute, piše Novi list. Trideset posto popusta omogućeno im je pri reklamiranju u radijskim emisijama.
Na Hrvatskoj televiziji, kada su političari u pitanju, vode se devizom 'čist račun duga ljubav', te napominju da su 'novčanu naknadu za emitiranje promidžbenih poruka i druge promidžbene usluge naručitelji dužni platiti unaprijed, prije prvog emitiranja promidžbene poruke'.
Što se tiče emitiranja promidžbenih spotova na komercijalnim radio postajama, poput, primjerice Radija 101, cijena emitiranja u udarnom terminu stoji od 400 kuna za deset sekundi emitiranja do 1.100 kuna za minutu etera.
Dok se na televiziji i radiju još uvijek mogu naći slobodni termini za emitiranje, prostor za reklamiranje jumbo plakatima u Zagrebu je gotovo nemoguće naći. Sva mjesta za plakatiranje zakupljena su do izbora, doznaje Novi list. Cijena postavljanja jumbo plakata kreće se od 150 do 240 eura za 14 dana reklamiranja.
Kao vrlo popularan način reklamiranja političkih kandidata u aktualnoj kampanji pokazalo se reklamiranje putem 'google oglasa'. Prvi su prednosti ovakvog načina reklamiranja uočili u predizbornom stožeru neovisnog kandidata Josipa Kregara. Google reklamiranje, tvrde PR stručnjaci, košta od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna dnevno, ovisno o broju pojavljivanja pojedinog oglasa na internet stranicama.
Značajno će od kampanje profitirati i dnevni tisak, gdje stranica oglasa, ovisno o mjestu na kojem je plasirana, stoji od 15 do 25 tisuća kuna. U Zagrebu je, također, popularno i reklamiranje putem autobusa na kat, popularnih londonera, koje se može vidjeti na gotovo svim gradskim trgovima. Točno cijenu iznajmljivanja autobusa za kampanju nismo uspjeli doznati, ali u predizbornim stožerima koji su se odlučili na ovakav način reklamiranja doznajemo da je njihova minimalna cijena sedam tisuća kuna dnevno.
Najjače političke stranke – HDZ i SDP, podsjetimo, u prvom krugu zagrebačke kampanje kane potrošiti po 2,5 milijuna kuna. Neovisni kandidati, pak, potrošit će znatno manje. Pero Kovačević, primjerice, na kampanju će potrošiti 100 tisuća, a predsjednik ASH Zlatko Klarić – 500 tisuća kuna. Josip Kregar na prvi krug kampanje namjerava potrošiti 800 tisuća kuna.