Zašto ste potpisali ugovor s izvođačem radova za gradnju sljemenske žičare od 300 milijuna kuna plus PDV, a u proračunu za 2019. godinu i projekciji proračuna za 2020. za nju ste predvidjeli samo 79 milijuna kuna? Bilo je to jedno od prvih pitanja postavljenih gradonačelniku Milanu Bandiću na aktualnom satu prve ovogodišnje sjednice Skupštine Grada Zagreba, a postavio ga je Matej Mišić (SDP)
Mišić je spočitnuo Bandiću da će Zagreb dobiti jednu od najskupljih žičara u Europi, kazavši da će cijena po metru biti deset tisuća eura, dok je primjerice u mondenom francuskom skijalištu Val-d'Isère ona koštala šest tisuća eura po metru.
Podsjetio je da je gradnja žičare na Matterhornu na granici švicarskih i talijanskih Alpa, koja vozi na visinu od skoro četiri tisuće metara i ukrašena je kristalima Swarowski, koštala 340 milijuna kuna, a gradnja zagrebačke će s PDV-om stajati 375 milijuna kuna.
'Zagrebačka žičara je skuplja i od crnogorske Kotor - Lovćen - Cetinje. Koja je uloga Skupštine ako potpisujete ugovore za projekte za koje nemate novac u proračunu? Pozivam vas da umjesto rada na bageru počnete ozbiljnije raditi na proračunu', kazao je Mišić.
Bandić mu je uzvratio da će u roku od deset minuta dobiti usporedbu svih tehničkih specifikacija one za Matterhorn i sljemenske žičare. 'Naša je žičara kilometar dulja, a košta 15 milijuna eura, njihova je kraća za kilometar, a koštala je 14 milijuna eura. Sve ostalo su drugi troškovi', naveo je Bandić, dodavši da će sredstva biti osigurana rebalansom proračuna koji on može uvijek predložiti.
Mišić ga je ponovno podsjetio da nema sredstava u proračunu i da Skupština uvijek može odbiti rebalans.
'Ako ćete rebalansirati, kome ćete uzeti ili ćemo se opet zadužiti? Ovo je neozbiljno. Potpisali ste ugovor bez osiguranih sredstava', poručio je Mišić, na što mu je Bandić uzvratio da mu se javi 'kad napravi tri kućice za pse'.
Podsjetimo, žičara do Sljemena u konačnici će, kada se gradnji pridodaju kupnja opreme, rušenje postojećih stupova, projektiranje i otkup nekih parcela, koštati nešto više od 500 milijuna kuna. Za razliku od stare, ugašene prije dvanaest godina, nova će voziti kilometar duže i moći će u sat vremena prevesti 1500 ljudi. Ona u spomenutom Val-d'Isèreu može u sat vremena prebaciti dvije tisuće ljudi.