Željko Marušić

Mišljenje stručnjaka: 'Na Braču nije bio pad zrakoplova Cessna nego prinudno udarno slijetanje, u suprotnom bi bilo mrtvih'

28.06.2022 u 12:38

Bionic
Reading

Nesreću zrakoplova Cessne na Braču koju je preživjelo svo troje putnika komentirao je prometni stručnjak Željko Marušić. 'Pad zrakoplova sigurno ne bi preživjeli svi, možda nitko, a uzrok za prinudno slijetanje najvjerojatnije bio je otkaz motora, zbog tehničkog kvara ili problema s gorivom (kvantiteta i kvaliteta)', mišljenja je Marušić

Sasvim izvjesno, Cessni je pri letu na južnoj strani Brača, tvrdi on, otkazao motor, zbog kvara (otkaza nekog sustava ili dijela) ili goriva (kvantitete i kvalitete). Zbog iznimne stabilnosti i niske sletne brzine (može letjeti brzinom od 80 km/h) otkaz motora u Cessni nije veliki problem. Razmjerno jednostavno se odvija postupak prinudnog slijetanja, ali ako su ispunjena dva uvjeta: dobri vremenski uvjeti i raspoloživo mjesto za slijetanje.

'Nažalost, Cessni je jutros, na južnoj strani Brača, kod Pustinje Blaca, pri prinudnom slijetanju, na raspolaganju bio samo jedan od dva nužna uvjeta – dobri vremenski uvjeti. Tada prinudno slijetanje prelazi u udarno – “crash landing”, što je jutros bilo na Braču', napisao je Marušić na Autoportalu

Kad su mehanički problemi u pitanju, moguć je i otkaz upravljačkog sustava, ali je kod Cessne, zbog solidne, jednostavne i redundantne izvedbe to vrlo, vrlo rijetko. I tada bi zrakoplov pao, ne bi bio moguć nikakav postupak slijetanja, a posljedice bi bile tragične.

'A kad kod Cessne otkaže 4-cilindarski zrakom hlađeni bokserski motor Lycoming, jednake osnovne koncepcije kao motor izvorne Volkswagen Bube, sa središnjim bregastim vratilom i magnetskim paljenjem, najpouzdaniji klipni zrakoplovni motor ikada napravljen, to u pravilu ukazuje na propuste i greške u održavanju i/ili korištenju zrakoplova (ulijevanje premalo goriva, kontaminiranog goriva ili pogrešnog goriva)', zaključio je Marušić.