Legendarni pilot HRZ-a, umirovljeni brigadir Ivan Selak, odgovorio je na svom profilu na Facebooku na tvrdnje Ministarstva obrane da avioni MiG-21, koje Hrvatska ima u sastavu svog Ratnog zrakoplovstva, nisu opremljeni za provedbu zadaća noću. U odgovoru nije štedio 'one koji u javnosti istupaju u ime MORH-a'
Gostujući na RTL-u u nedjelju, Selak se u jednom dijelu emisije osvrnuo na izjavu ministra obrane Marija Banožića da MiG-ovi ne mogu letjeti noću.
'Ministar Banožić je rekao da MiG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle MiG-ovi mogu letjeti noću', kazao je tada Selak, inače jedan od najboljih i najiskusnijih pilota na MiG-u 21 u svijetu. Na tu njegovu tvrdnju u ponedjeljak je stigao 'demanti' iz MORH-a u kojem se navodi da MiG-ovi nisu osposobljeni za obavljanje zadaća noću.
'Borbeni avioni MIG-21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću. Avion MIG-21 koristio se u operativnoj uporabi u gotovo 50 zrakoplovstava širom svijeta, a neke zemlje, kao Republika Hrvatska, koriste ga još i danas. S obzirom na zahtjeve, primarno je konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama, kao ni za borbena djelovanja noću. Nabavom i uvođenjem u operativnu uporabu VBA dostići će se pune borbene sposobnosti u provedbi zadaća zaštite zračnog prostora RH danju i noću', pisalo je u priopćenju MORH-a.
Nije dugo trebalo čekati da Selak odgovori na neistinite tvrdnje iz Ministarstva, a to je učinio na svom profilu na Facebooku. U podugačkoj objavi objasnio je osobi koja je pisala MORH-ov demanti da MiG-21 može letjeti i obavljati zadaće i noću te je to potkrijepio preslikama iz 'Metodskog uputstva za borbenu primenu aviona L-17' (priručnika iz JNA), kao i vlastitom fotografijom snimljenom tijekom jednog noćnog leta. Inače, L-17 je bila vojna oznaka za avion MiG-21 bis u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu.
'Jednosedni laki frontovski lovac L-17 (MiG-21 bis, op. a.) namenjen je za borbu u vazduhu protiv avijacije neprijatelja danju i noću u povoljnim i složenim meteorološkim uslovima', piše u tim uputama, iz čega je jasno da MiG-21 bis, kakve ima HRZ, može obavljati sve zadaće i danju i noću.
'Dakle da odgovorim, ne ministru jer on to ne treba ni znati, nije njegovo da zna kalibar tenkovske granate, brzinu ispaljenog zrna iz jurišne puške ili može li ili ne može MiG šibnuti raketu... i to još noću. Ali oni koji u javnost istupaju u ime MORH-a to moraju znati - ako ne znate, onda pitajte, ako ne želite pitati, onda ste nesposobni, ako to radite namjerno, onda čovjeku sapunate dasku, četvrtog nema, ili ima, ali onda ste nesposobni uhljebi', piše Selak i nastavlja:
'Citiram vas: 'Borbeni avioni MiG 21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću...' i onda bla, bla, gdje i tko ga je koristio i koristi. Dakle ovo je strašno, da ne odgovorim ja, neka vam odgovori knjiga uputa pilotu za upravljanje avionom L-17 (MiG 21 bis), prva stranica, eto vam slika, pročitajte što piše... danju i noću gospodo, to piše. Još jednom - 'oprema osigurava letenje danju i noću'. Idemo dalje kroz knjigu, jer one služe za čitanje, ova za učenje, napisana na krvi poginulih koji su ga koristili u početku i tijekom eksploatacije. Sljedećih nekoliko slika iz iste knjige (svetog pisma za pilote, znalci moji) govori 'a kako se to leti noću', kako s kabinom, pokretanje, voženje, polijetanje, slijetanje, pa i o osobenostima kad nemaš rasvjetu koju bi trebao imati (eto, ide i bez toga). Kome da vjerujemo??? Pilotskom svetom pismu ili vama ekspertima?'
Selak dalje objašnjava i koje se naoružanje koristi, kao i da je on sam obučio nekoliko hrvatskih pilota u noćnom letenju na MiG-u 21, a cijelu njegovu objavu možete pročitati u nastavku.