aborski zastupnici Mosta podržali su u petak, uoči početka nove školske godine, održavanje škole uživo, ali i predložili mjere kako bi nastava za učenike bila što manje traumatična
„Slažemo se da je povratak u vrtiće i škole ključan za odgoj i obrazovanje djece, posebno za njihov emocionalni, kognitivni, socijalni i profesionalni razvoj. Djeci je mjesto u školskim klupama”, istaknuo je Nino Raspudić na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru.
Pozivajući se na struku i zdravstvene časopise, kazao je kako nema dokaza da normalno pohađanje škole povećava broj oboljelih od koronavirusa.
No, ističe Raspudić, neke mjere zaštite od zaraze nisu izvedive ni utemeljene, pri čemu se pozvao na preporuke u Velikoj Britaniji i medicinski časopis "Lancet".
"U preporukama u Velikoj Britaniji stoji da djeca u učionicama ne bi trebala nositi maske, čak ni tamo gdje nije moguća socijalna distanca, dakle upitna je korisnost maski u zaštiti od virusa”, rekao je Raspudić.
Škole ne smiju biti "traumatizirajući zatvori za učenike" što se posebno vidi u slučajevima nošenja maski, kao i u tome kako će se izolirati "pojedinci koji kihnu", naglasila je Marija Selak Raspudić.
Mjera izdvajanja učenika iz razreda i smještanje u posebnu prostoriju je loša jer ne samo da nastavnik, koji nije liječnik epidemiolog, mora procijeniti zdravstveno stanje učenika, već je i učenik stigmatiziran i izdvojen do dolaska roditelja, ocijenila je.
Kada je riječ o mješovitom modelu nastave i modelu nastave na daljinu Selak Raspudić osim novčane naknade za zaposlenike predlaže i da se sve do dva tjedna izostanka učenika tretira kao obično odsustvo.
Predlaže također izbacivanje trosatne nastave kao loše mjere koja će stvoriti velike razlike u obrazovanju uz lošiji ishod učenja. Založila se također za zadržavanje izborne nastave i sportskih aktivnosti u školama.
Most smatra da su pripreme za početak škole trebale početi prije par mjeseci, a ne da se u zadnji čas oformi komisija s 23 člana, koja već i radi svoje brojnosti ne može biti efikasna u odlučivanju.