Google maps

Može li tehnologija biti kriva za automobilsku nesreću? U Indiji se dogodilo upravo to

29.11.2024 u 09:53

Bionic
Reading

Automobilska nesreća u Indiji je ponovno započela raspravu o koliko se tehnologija (ne) mora slijepo pratiti. Naime, tri muškarca su poginula jer je automobil skrenuo s nedovršenog mosta i posao u korito rijeke u državi Uttar Pradseh

Policija još uvijek istražuje okolnosti nesreće, ali vjeruju da ih je Google Maps naveo da otiđu tim putem. Dio mosta navodno se srušio ranije ove godine zbog poplava i dok su mještani to znali i izbjegavali su most, trojica muškaraca nisu bili svjesni toga i bili su izvan tog područja. Nije bilo barikada niti znakova koji bi upućivali da je most nedovršen, izvještava BBC.

Vlasti su imenovale četiri inženjera iz državnog odjela za ceste i neimenovanog dužnosnika iz Google Mapsa u policijskoj pritužbi pod optužbom za ubojstvo iz nenamjernog razloga.

Ova nesreća je na površinu izbacila problem loše cestovne infrastrukture u ovoj zemlji te raspravu o tome je li navigacijske aplikacije kao što je Google Maps može snositi odgovornost za ovakve incidente. Dio javnosti krivi aplikaciju jer nije pružila ažurne podatke dok drugi misle da je to propust vlasti jer nisu ogradili opasno mjesto.

Ovo nije prvi put da se dogodila ovakva nesreća zbog slijepog slušanja uputa aplikacije. Godine 2021. muškarac iz države Maharashtra utopio se nakon što se autom zabio u branu.

GPS signali iz korisničkih aplikacija prate promjene u prometu duž ruta - povećanje signalizira zagušenje, dok smanjenje sugerira da se cesta manje koristi. Aplikacija također prima ažuriranja od vlada i korisnika o prometnim gužvama ili zatvaranjima.

Pritužbe povezane s velikim prometom ili one o kojima su obavijestile vlasti imaju prioritet jer Google nema dovoljno ljudi za rješavanje milijuna pritužbi koje svakodnevno stižu, kaže Ashish Nair, osnivač platforme za mapiranje Potter Maps i bivši Google Maps zaposlenik.

'Operator karte zatim koristi satelitske slike, Google Street View i vladine obavijesti kako bi potvrdio promjenu i ažurirao kartu', kaže Nair.

Prema Nairu, aplikacije za navigaciju ne mogu se smatrati odgovornima za nesreće jer njihovi uvjeti pružanja usluga jasno navode da korisnici moraju primijeniti vlastitu prosudbu na cesti i da se informacije koje pruža aplikacija mogu razlikovati od stvarnih uvjeta.

Osim toga, jednostavno je vrlo teško platformi poput Googlea, koja upravlja kartama diljem svijeta, pratiti svaku promjenu koja se dogodi na cesti, dodaje. Za razliku od drugih zemalja, Indija također nema robustan sustav za prijavu takvih problema na vrijeme.

'Podaci su i dalje veliki izazov u Indiji. Ne postoji sustav za prijavu infrastrukturnih promjena na web sučelju, koje zatim mogu koristiti aplikacije poput Google Maps. Zemlje poput Singapura imaju takav sustav', objašnjava Nair za BBC. Dodaje da ogromna indijska populacija i brzi razvoj čine još većim izazovom dobivanje točnih podataka u stvarnom vremenu.

Pravnici su podijeljeni oko toga mogu li se GPS aplikacije smatrati zakonski odgovornima za prometne nesreće.

Odvjetnica Saima Khan kaže da budući da indijski Zakon o informacijskoj tehnologiji (IT) digitalnim platformama kao što je Google Maps daje status 'posrednika' (platforma koja samo širi informacije koje pruža treća strana), ona je zaštićena od odgovornosti. Dodaje da ako se može dokazati da platforma nije ispravila svoje podatke unatoč tome što je dobila točne, pravovremene informacije, onda bi se mogla smatrati odgovornom za nemar.