Ne postoji dokumentacija iz koje bi bilo vidljivo tko je, kada i zašto montirao poklopac šahta ispred tunela Plasina na autocesti Zagreb - Split čije je puknuće izazvalo prometnu nesreću 20. srpnja, stoji u izvještaju Povjerenstva Hrvatskih autocesta.
U izvještaju se detaljno analizira rad službi HAC-a te propusti Službe održavanja čiji su djelatnici trebali, a nisu stanje šahta pregledavati. Zvuči nevjerojatno, ali u HAC-u nema podataka tko je naredio i proveo radove na autocesti, piše Jutarnji list
To je treće povjerenstvo HAC-a koje se bavilo ovom nesrećom. Nalaz Povjerenstva jučer je usvojila Uprava HAC-a. Tog 20. srpnja u samo tri minute u tunelu Plasina dogodile su se tri prometne nesreće u kojima su dvije osobe ozlijeđene, a prema policijskom izvješću uzrok je puknuće poklopca šahta u čiji je odlomljeni dio udarila vozačica automobila.
HAC-ovo povjerenstvo, pak, nakon odgledanih videosnimki nesreće navodi kako se ne može tvrditi kada je poklopac pukao, je li ijedan njegov dio dospio u tunel i u konačnici je li poklopac uzrok nesreće.
Povjerenstvo je utvrdilo da je sporni šaht ugrađen 2005. pri gradnji autoceste. Godinu dana kasnije djelatnici Hidroalektre niskogradnja obavili su sanaciju šahta i, nakon korekcije visinskog položaja, ponovno ugradili originalni okvir i poklopac proizvođača Samobormetal.
Od 2006. ne postoji dokumentacija o radovima ili sanacijama na šahtu. No 20. srpnja ispred tunela puknuo je poklopac drugog proizvođača a ne može se utvrditi tko ga je, kada i zašto postavio. Zanimljivo je da Povjerenstvo nije razgovaralo s proizvođačem spornog poklopca šahta. Dapače, u zaključcima se tek preporučuje da se od proizvođača zatraži mišljenje pod kojim uvjetima može doći do loma poklopca te klase.
Kao što je Jutarnji list već pisao, proizvođač spornog poklopca dostavio je četiri dana nakon nesreće dopis u kojem stoji kako poklopac šahta postavljen ispred tunela Plasina nije originalno spojen s revizijskim oknom, već je pri ugradnji prerađivan.