Njemačka i Kina utvrdile su okvir za razgovore o prekograničnom prijenosu podataka, rekao je ministar digitalnih poslova i prometa Volker Wissing, pripremajući teren za proizvođače vozila koji rade na projektima autonomne vožnje
Prijenos podataka iz Kine sporno je pitanje za strane kompanije koje posluju u azijskom divu. EU i SAD strahuju da bi ulazak kineske tehnologije na njihova tržišta i prikupljanje podataka mogli uključivati sigurnosni rizik, napominje Reuters.
Memorandum o razumijevanju, koji su potpisali njemački ministar prometa i direktor kineske Uprave za kibernetički prostor Zhuang Rongwen nadovezuje se na njemačko-kineski sporazum o suradnji na području autonomne vožnje, potpisan u travnju.
Autonomna vozila prikupljaju mnoštvo podataka o ponašanju putnika i vozača i o okolini.
Ključno je da protok podataka bude što slobodniji, uz uvažavanje privatnosti i sigurnosnih interesa, rekao je Wissing, dodavši da memorandum pruža okvir za dijalog.
„(...) memorandumom o razumijevanju nastavljamo dijalog i uspostavljamo zajedničko razumijevanje za pravni okvir koji će regulirati protok podataka između dvije zemlje", rekao je Wissing.
Kineski regulatori prošle su godine postrožili propise o podacima za automobilsku industriju, predloživši da se kineskim 'pametnim vozilima' zabrani izravan prijenos podataka u inozemstvo.
Peking je sada naznačio da bi mogao ublažiti stajalište, primjećuje Reuters.
Njemačka automobilska industrija izrazila je zadovoljstvo skiciranim okvirom za razgovore.
"Prekogranični prijenos podataka od presudne je važnosti za nastojanja njemačkih proizvođača i dobavljača da zadrže vodeću poziciju u svijetu u tehnologiji budućnosti", rekao je direktor udruge proizvođača automobila VDA Marcus Bolling, prema izvješću Handelsblatta.