Njemačka kemijska i farmaceutska industrija očekuju dugotrajne posljedice blokade Sueskog kanala u robnoj trgovini, upozorio je glavni ekonomist udruženja kemijske industrije (VCI)
"Kemijske kompanije uvelike su odahnule nakon vijesti da će Sueski kanal uskoro ponovno biti otvoren za promet”, rekao je u ponedjeljak Henrik Meincke.
Kontejnerski brod Ever Given, koji plovi pod panamskom zastavom, prošli se tjedan nasukao u Sueskom kanalu nakon što je pješčana oluja posadi onemogućila vidljivost, podsjeća agencija Dpa.
Nakon dugotrajnih manevara brod je u ponedjeljak ponovno osposobljen za plovidbu.
Blokada Sueza vremenski se poklopila s razdobljem snažne azijske potražnje i pritiska na opskrbne lance koji je proizvela pandemija koronavirusa.
"Opskrbni lanci bili su pod pritiskom i prije (blokade), a on neće oslabiti još nekoliko tjedana, između ostalog i zato što se zastoj u kontejnerskom prometu trenutno i dalje pogoršava jer je na ulazu u kanal još puno brodova koji čekaju prolaz", objasnio je čelnik udruženja.
Sueski kanal od velike je važnosti za njemačko gospodarstvo jer njime stiže oko 16 posto uvezenih kemijskih proizvoda iz Azije i 18 posto kemijskog izvoza otpravljenog na azijske destinacije.
Prema kemijskom udruženju, riječ je o kemijskim proizvodima kao što su industrijski plinovi, gnojiva, boje, plastika, pesticidi i ljepila.