Njemačke kompanije moraju u oglasima jasno navesti kako su postigle "klimatsku neutralnost" kako potrošače ne bi dovodile u zabludu, presudio je u četvrtak sud
Ured za sprečavanje nepoštene konkurencije podnio je tužbu protiv proizvođača sladića i voćnih gumenih bombona Katjes, koji je sporni izraz koristio u oglasima u jednom časopisu.
Katjes u proizvodnji ispušta štetne plinove, ali podupire projekte zaštite klime posredstvom konzultanta specijaliziranog za zaštitu okoliša kako bi ih kompenzirao.
Regulatori tvrde da kompanija oglasom u časopisu dovodi potrošače u zabludu budući da im uskraćuje ključne informacije. Katjes im tako nije pojasnio kako je postigao klimatsku neutralnost, istaknuli su.
Savezni sud u Karlsruheu presudio je u četvrtak u korist tužitelja i naložio Katjesu da povuče oglas.
Suci su podržali i zahtjev tužitelja da oglašivači ubuduće precizno navedu jesu li klimatsku neutralnost postigli smanjenjem emisije ugljičnog dioksida ili kompenzancijskim mjerama, poput onih financijske prirode.
Pojam treba jasno definirati u oglašavanju jer se mjere kompenzacije za emisiju ugljičnog dioksida ne mogu u postizanju klimatske neutralnosti mjeriti s njezinim smanjenjem, upozorio je sud.