EMISIJA CO2

Nova pravila EU vjerojatno dižu cijene auta u Hrvatskoj

18.05.2018 u 16:37

Bionic
Reading

Nova pravila Europske unije mogla bi značajno podići cijene novih automobila u Hrvatskoj, osobito onih koje hrvatski građani najviše kupuju. Razlog za to je što će se prostrožiti mjerenje emisija CO2, pa će na hrvatskom tržištu porasti i trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. U to su uvjereni članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu koji su zato početkom svibnja uputili dopis Ministarstvu financija

U dopisu Odbor 'izražava konstataciju da će uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa', potvrdili su nam iz službe za medije Hrvatskog sabora.

'U skladu s tim, članovi Odbora uputili su zahtjev Ministarstvu financija – Poreznoj upravi za usklađenjem trošarina kako ne bi došlo do porasta cijena novih osobnih vozila, a naročito onih koji su najčešći na hrvatskim cestama, piše Novi list.

Na potencijalni problem s trošarinama na sjednici Odbora upozorio je SDP-ov zastupnik Saša Đujić tijekom rasprave o hrvatskom stajalištu o novoj EU uredbi. Đujić je tada u raspravi istaknuo da će novi način mjerenja CO2 pokazati povećane emisije po svakom vozilu i da bi zato mnoga vozila mogla »skočiti u višu kategoriju« pa bi za njih i trošarina bila veća.

'Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje, kazao nam je jučer Đujić koji očekuje da će Ministarstvo financija 'korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredim'. Na taj način 'nema nikakvog troška', kaže SDP-ov zastupnik, jer bi 'trošarine ostane iste kao dosad'.

Iz Carinske uprave potvrdili su za Novi list da su primili dopis saborskog Odbora te da pripremaju odgovor na njega.

'Nesporno je da WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) predstavlja unaprijeđeni način testiranja, koji će osigurati daleko točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama CO2, čime će i kupci motornih vozila, odnosno potrošači raspolagati jasnijim pokazateljima kod odluke o kupnji.

10. Opel Astra (204.742)
  • 9. Škoda Octavia (214.329)
  • 8. Volkswagen Tiguan (218.238)
  • 7. Opel Corsa (221.497)
  • 6. Peugeot 208 (225.198)
  • 5. Nissan Qashqai (230,860)
    +5
Najprodavaniji europski automobili Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Prema svim informacijama iz relevantnih izvora, nedvojbeno je da će WLTP sustav dovesti do većih emisija CO2 od dosadašnjih mjerenih prema NEDC-u (New European Driving Cycleu) premda je još prerano za bilo kakve konkretne analize utjecaja jer ni sami proizvođači ne raspolažu potpuno preciznim informacijama, poglavito uzevši u obzir da puna primjena stupa na snagu 1. siječnja sljedeće godine', odgovorili su iz Carinske uprave.