Državno izborno povjerenstvo (DIP) RH u večerašnjem je priopćenju podsjetilo kako je Zakonom o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, propisano da se sredstva za financiranje izborne promidžbe mogu koristiti samo za aktivnosti izborne promidžbe
Kako se navodi u priopćenju, DIP je još '14. listopada 2011. izdao priopćenje o financiranju izborne promidžbe s temeljnim podacima o obvezama sudionika izbornog postupka i rokovima za izvršavanje tih obveza.'
'Državno izborno povjerenstvo ponovno podsjeća političke stranke, nositelje nezavisnih lista i kandidate za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina da je člankom 16. st. 1. i 2. Zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe (Narodne novine, br. 24/11 i 61/11) propisano da se sredstva za financiranje izborne promidžbe mogu koristiti samo za aktivnosti izborne promidžbe, te da se ista ne mogu koristiti za podmirenje drugih troškova koji nisu izravno povezani s izbornom promidžbom za dužnost na koju se kandidat kandidira'.
DIP također podsjeća da su 'političke stranke, nositelji nezavisnih lista i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina dužni prethodna izvješća /izvješće o donacijama i izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe/ dostaviti DIP-u najkasnije 7 dana prije dana određenog za dan izbora, dakle najkasnije do 26. studenog 2011. u 24:00;' te da su 'izborni sudionici dužni izdavati potvrde o primitku donacija te iste dostavljati donatorima (članak 10. Zakona o financiranju)'.
DIP 'upozorava izborne sudionike da u troškove izborne promidžbe propisane Zakonom o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (Narodne novine, br. 120/11 – pročišćeni tekst), dakle prije 17. studenog 2011. u 00:00 sati, neovisno o tome s kojeg su računa izbornih sudionika ti troškovi podmireni, ako se odnose na promidžbene materijale koji se koriste u vremenu izborne promidžbe, primjerice:
ako su promidžbeni plakati koji se koriste tijekom izborne promidžbe, naručeni, izrađeni, postavljeni i/ili plaćeni s računa za redovno poslovanje izbornog sudionika, prije početka izborne promidžbe dakle prije 17. studenog 2011. (ako su plakati postavljeni prije početka izborne promidžbe, a nisu uklonjeni nakon početka izborne promidžbe);
ako je promidžbeni spot koji se emitira nakon 17. studenog 2011. naručen, izrađen i/ili plaćen s računa za redovno poslovanje izbornog sudionika prije početka izborne promidžbe;
ako su usluge marketinških i sl. agencija koje su osmislile izbornu promidžbu (u cjelini ili pojedine dijelove iste) odnosno predstavljanje izbornih sudionika, koje se koriste nakon 17. studenog 2011., a naručene su, izrađene ili plaćene s računa za redovno poslovanje izbornih sudionika prije početka izborne promidžbe, dakle prije 17. studenog 2011.', navodi u priopćenju predsjednik DIP-a Branko Hrvatin, dipl. iur.