Novac za završetak sljemenske žičare još nije osiguran, a posljednji dokumenti otkrivaju da će njome idućih 15 godina upravljati ZET, koji bi gradnju trebao i financirati. S obzirom na to da je riječ o najvećem gradskom gubitašu, nameće se pitanje kako se to namjerava izvesti
Za nešto više od godinu dana Zagrepčani bi na vrh Medvednice trebali doći žičarom. I dok GIP Pionir obavlja radove punom parom, polako se slaže i mozaik financiranja projekta, teškog više od pola milijarde kuna.
Naime, kao što smo već pisali, sredstva za radove vrijedne 375 milijuna kuna nisu u cijelosti osigurana. Da nema novca u proračunu, Daniela Juroš Pečnik, gradska pročelnica za financije, dopisom je upozorila gradonačelnika Milana Bandića još u veljači, kazavši da nedostaje 270 milijuna kuna.
U proračunu za ovu godinu predviđeno je 29 milijuna, a u projekcijama za iduću 50 milijuna kuna. Stoga se opravdano postavlja pitanje kako će se namaknuti novac.
Dokumenti, o kojima će Skupština Grada Zagreba raspravljati na sljedećoj sjednici, otkrivaju da će objekti žičare, nekretnina na kojima se ona gradi i oprema žičare biti u vlasništvu Grada Zagreba, a ZET-a će preuzeti financiranje izgradnje i upravljanja njome na razdoblje od 15 godina.
Kako će najveći gradski gubitaš financirati gradnju kad i sam ne može preživjeti bez pomoći iz blagajne s Trga Stjepana Radića, može se nagađati, ali kako neslužbeno doznajemo, osim rebalansima proračuna, planira se da ZET digne kredit kojim bi se pokrpao minus za završetak žičare. Valja dodati kako se neslužbeno spominju i fondovi EU-a, ali i da je to malo vjerojatno.
Kako misle financirati žičaru pitali smo u ZET-u, ali odgovor do zaključenja teksta nismo dobili.
Predviđeni kapacitet žičare je 1500 osoba na sat, 84 kabine kapaciteta 10 osoba prevozit će putnike od Donje do Gornje postaje brzinom od šest metara u sekundi, uz trajanje vožnje od 16,5 minuta. Kabine će biti opremljene vanjskim nosačima za skije i daske za snowboard. U kabini će se moći prevesti dva bicikla i kućni ljubimci, sukladno propisima koji vrijede u sredstvima javnog prijevoza. Žičara će imati dva pogonska odsjeka, jedan od nove Donje postaje do Međupostaje Brestovac i drugi od Međupostaje Brestovac do nove Gornje postaje.
Žičara je predviđena za rad do maksimalne brzine vjetra od 16 metara u sekundi (57,6 km/h).
Zašto je dodana međupostaja na Brestovcu i zašto se produljivala trasa, odnosno dodan novi dio na postojeću, čime je cijeli projekt poskupio, javnost nikad nije doznala.
ZET je, podsjetimo, početkom 2018. s Velesajmom izdvojen iz Holdinga i stavljen izravno pod kapu Grada, dijelom i zbog korištenja fondova EU-a. Prema posljednjim dostupnim podacima, onima za prvo polugodište 2018. godine, ZET je u tada bio u minusu od 53,8 milijuna kuna.