Počeo je štrajk u HŽ Cargu. Mirenje nije uspjelo, a sve bi moglo rezultirati poremećajima u prometu
Štrajk u koji su radnici stupili jučer kasno poslijepodne trajat će tri dana. Sindikat željezničara zahtijeva da se otpušanja radnika provode na pravedan i zakonit način.
Postupaka mirenja s Upravom HŽ Carga nije uspio.
U sindikatu očekuju zastoje u željezničkom prometu.
'HŽ Cargo i dalje gubi teret, ne može na vrijeme pokretati vlakove, te i dalje gubi komitente. Uprava nije napravila ništa da se pokrene rad', izjavio je sindikalist Zoran Maršić
Nakon neuspjelog postupka mirenja predstavnika Uprave HŽ Carga i Sindikata željezničara Hrvatske te najavljenog štrajka, oglasila se i Uprava HŽ Carga.
'Utvrđivanje broja radnika koji su potencijalni tehnološki višak provedeno je u skladu sa Zakonom o radu uz prethodno savjetovanje s Glavnim radničkim vijećem. Lista potencijalnoga tehnološkog viška utvrđena je na temelju Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji te kriterijima koji su navedeni u Kolektivnom ugovoru', tvrde u HŽ Cargu.
Istaknuli su kako su potpisivanju Kolektivnog ugovora prethodila dva mjeseca pregovaranja s predstavnicima reprezentativnih sindikata – Sindikatom strojovođa Hrvatske i Sindikatom željezničara Hrvatske.
'Kriterije za izlučivanje potencijalnog viška radnika predložili su predstavnici reprezentativnih sindikata koji su bili članovi Pregovaračkog odbora za sklapanje Kolektivnog ugovora. Predstavnici Sindikata željezničara Hrvatske potpisivanjem zapisnika s održanih sastanaka prihvatili su načine izlučivanja i kriterije za zbrinjavanje viška radnika, no konačnu verziju Kolektivnog ugovora 5. veljače nisu potpisali', podsjećaju. Navode da su, uz Sindikat strojovođa Hrvatske, Kolektivnom ugovoru HŽ Carga pristupili su i Samostalni sindikat HŽ Carga, Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ-a i Sindikat radnika Hrvatskih željeznica.
Ostvarenje preduvjeta koje je Upravi HŽ Carga postavila Vlada RH, koji uključuju smanjenje broja zaposlenih i ukupne mase plaća te privatizaciju ili pripajanje ovisnih društava, uvjet je za ostvarivanje financijske konsolidacije, rješavanja dugovanja nastalih u višegodišnjem prethodnom razdoblju i podizanja tvrtke na razinu konkurentnosti u uvjetima liberalizacije tržišta željezničkoga teretnog prijevoza, poručuju iz Uprave.
Uz ostvarivanje tih preduvjeta, Uprava HŽ Carga tvrdi da je provela i da provodi mjere racionalizacije poslovanja, među koje nije mogao biti uvršten prijedlog o uvođenju nepunoga radnog vremena jer se takvim načinom organizacije ne bi ostvarile znatnije uštede.
Nakon ostvarivanja navedenih preduvjeta, Vlada RH dala je jamstvo za kreditno zaduženje za restrukturiranje HŽ Carga u iznosu od 250 milijuna kuna, čija su sredstva namijenjena zbrinjavanju viška radnika i podmirivanju tekućih troškova. Uz to Vlada je dala i suglasnost na smjernice Plana restrukturiranja HŽ Carga od 2014. do 2018. godine, koji treba odobriti Europska komisija.