Hrvatski su bogataši zakaparili pet Ferrarija. Zahvaljujući novom porezu na luksuz, država će inkasirati oko deset milijuna kuna poreza na tih pet vozila
One koji se odluče na kupnju takvog automobila ili pak jahte ni novi nameti neće obeshrabriti u naumu.
U tvrtki Autocommerce Hrvatska, koja je uvoznik ekskluzivnih automobila Ferrari i Maserati, potvrdili su da, bez obzira na krizu i nove poreze, već imaju pet narudžbi za najnoviji Ferrarijev model California čija će cijena biti najmanje 500.000 eura. Budući da uz Ferrarije prodaju i vozila Fiat, Alfa Romeo i Lancia, u Autocommercu ističu da su novi porezi unijeli psihozu na tržište te je Vlada trebala ići na snižavanje, a ne povećanje trošarina.
Da bi sjeli za volan novog luksuznog modela California, novi vlasnici, koji su zasad anonimni, morat će državi platiti između milijun i pol i dva milijuna kuna poreza.
Naime, Ferrariji ulaze u najskuplju kategoriju iznad pola milijuna kuna koja se oporezuje fiksnom trošarinom od 177.500 kuna te još 63 posto vrijednosti od iznosa iznad pola milijuna kuna. Dosad se na osobne automobile vrijednosti iznad 350.000 kuna plaćala fiksna trošarina od 98.000 kuna plus 48 posto vrijednosti automobila.
Zakonski obveznik plaćanja posebnog poreza je uvoznik ili proizvođač motornih vozila, plovila i zrakoplova, bez obzira je li riječ o pravnoj ili fizičkoj osobi, ali u konačnici trošarinu, naravno, plaća kupac jer je ona u fiksnom iznosu, pa je formirana u cijeni. Automobili su i dosad bili oporezovani trošarinama koje se novim zakonom nisu mijenjale do prodajne cijene od 350.000 kuna.
U cijeli sustav država je sada uvela i zrakoplove i plovila, s tim da je značajno povećala trošarine na prodajne cijene iznad 350.000 kuna, pa se svi automobili, brodovi i zrakoplovi iznad tog iznosa smatraju luksuzom. Ekskluzivni zastupnici poznatih i skupih brandova automobila i jahti pritom strahuju da će doći do rasta kupovine i registracija u inozemstvu.
U Tomić & Co., generalnom zastupniku BMW-a za Hrvatsku, potvrđuju da se kupci proteklih dana raspituju o novim porezima, međutim tvrde da će se tek pokazati hoće li oni u konačnici utjecati na prodaju. Upravo je tržište prodaje automobila najviše pogodila gospodarska kriza. U prvih sedam mjeseci ove godine prodaja novih automobila pala je gotovo 50 posto u odnosu na prošlu godinu.
Dok je drugima kriza, ovo je, čini se, dobra godina za uvoznika Ferrarija. Tako u prvih sedam mjeseci lani nije prodan nijedan novi automobil, a ove godine već ih je prodano pet te je već naručeno pet novih modela California, piše Jutarnji.hr.