što dalje?

Odvjetnik Olujić: 'Ima i opcija da Banožić ne mora u zatvor'

13.11.2023 u 10:06

Bionic
Reading

O tome kakva je bila reakcija premijera Andreja Plenkovića nakon što je sada već bivši ministar Mario Banožić u subotu ujutro prouzrokovao prometnu nesreću u kojoj je poginuo 40-godišnjak, kakva ga kazna čeka te tko bi mogao biti novi ministar, razgovaralo se u emisiji Hrvatskog radija 'U mreži Prvog'

'Premijer je ispravno postupio nakon što je razriješio Marija Banožića ministarske dužnosti nakon što se u subotu ujutro dogodila prometna nesreća', kazao je politolog Jakov Žižić u emisiji 'U mreži Prvog', dodavši kako će konačni epilog dati Hrvatski sabor. U vezi s tim tko bi mogao biti novi ministar, Žižić je kazao da premijer ima tri opcije. Odvjetnik Fran Olujić istaknuo je da je još prerano govoriti o tome koliku bi kaznu Banožić mogao dobiti jer nije do kraja utvrđena kvalifikacija toga kaznenog djela, radi li se ili ne o nehaju.

Govoreći o mogućem novom ministru obrane, Žižić je spomenuo državnog tajnika Zdravka Jakopa, kojemu je premijer dao ovlasti da vodi MORH. 'Druga mogućnost je da premijer posegne za nekom osobom iz stranke, koja se možda specijalizirala za obrambenu politiku', kazao je i spomenuo Antu Bačića. Treća mogućnost je da premijer, kazao je, posegne za nekom osobom koju bi htio promovirati da preuzme taj resor. Smatra da je važno da politički relevantna osoba vodi taj resor, a ne da se ondje stavi nekoga u tehničkom mandatu.

Banožić je prijavljen za izazivanje prometne nesreće sa smrtnom posljedicom iz nehaja. Odvjetnik Fran Olujić kazao je pak da kvalifikacija toga hoće li se raditi zaista o kaznenom djelu iz nehaja ili namjeri nije još do kraja utvrđena.

'Policijska uprava vukovarsko-srijemska je u priopćenju za javnost izvijestila da podnosi kaznenu prijavu zbog kaznenog djela izazivanja nesreće iz članka 227. Kaznenog zakona. U slučaju smrtnih posljedica, kao što je ovdje slučaj, zakonodavac je predvidio dvije situacije - ako je riječ o nehaju, onda je predviđena kazna od jedne do osam godina zatvora, a ako se ne radi o nehaju, predviđena kazna je od tri do 15 godina zatvora', kazao je Olujić i napomenuo da su za takva kaznena djela nadležni županijski, a ne općinski sudovi.

Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao ministar Banožić
  • Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao ministar Banožić
  • Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao ministar Banožić
  • Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao ministar Banožić
Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao ministar Banožić Izvor: Cropix / Autor: Ivan Peric

'Teško je prognozirati kako će se stvari razvijati, jer to ovisi o nizu faktora. Može se očekivati da će Državno odvjetništvo i formalno pokrenuti istragu. Od tog trenutka tek počinje kazneni postupak protiv Banožića. U toj istrazi bit će potrebno provesti prometno vještačenje. O tom vještačenju, ali eventualno i o drugim vrstama vještačenja, jer u obzir dolazi i meteorološko vještačenje, jer se tvrdi da je bila magla', kazao je među ostalim Olujić. Istaknuo je da o tome, ali i drugim faktorima ovisi hoće li u kvalifikaciji kaznenog djela biti nehaj ili pak neće.

'Rano je govoriti o mogućim kaznama za Banožića'

Preuranjeno je govoriti o tome koliko bi godina zatvora mogao dobiti Banožić. Tvrdi da ima opcija da ne mora ići u zatvor ako se utvrdi da je riječ o 'djelu iz nehaja'. Dodao je kako je bitno je li osoba recidivist ili nije. Može se očekivati da nema puno prekršaja, upravo zato što je posljednjih godina bio ministar i uglavnom su ga vozili', rekao je Olujić. Pojašnjava kako su moguće zatvorska kazna, uvjetna kazna ili pak pod određenim uvjetima rad za opće dobro na slobodi. Istaknuo je da ga teške tjelesne ozljede neće osloboditi od odgovornosti niti bi mu u značajnoj mjeri zbog toga bila smanjena kazna.

Stalni sudski vještak za promet Goran Husinec kazao je da su otežavajuće okolnosti Banožiću to što je poznata ličnost, jer bi kao takav trebao biti primjer drugima, a trenutačno se o njemu govori u svim medijima.

Da je to bila neka nepoznata osoba, Husinec smatra da za sudar ne bismo ni znali. Možda bi se tek kratko izvijestilo o nesreći. Brzina vožnje nije bila velika, kaže, jer tragova kočenja nema. 'Jednostavno, sudar se dogodio u magli i tako brzo da niti jedan vozač nije stigao puno reagirati', tvrdi Husinec i dodaje kako je brzina bila oko 80 km/h. Odvjetnik Olujić istaknuo je pak da se Banožića treba tretirati kao svakog drugog građanina jer smo svi jednaki pred zakonom. Naglasio je da činjenica da je bio ministar u trenutku prometne nesreće ne bi smjela utjecati na kazneni postupak.

'Branik je Banožiću spasio život'

Govoreći o tome što bi trebalo učiniti ako iz suprotnog smjera ide automobil koji pretječe kamion, Husinec je rekao da je prva stvar da se ne pretječe, da se vozi iza drugog vozila, prate njegova svjetla. Druga stvar, ako vam netko dolazi suprotnim smjerom, uvijek je bolje naglim trzanjem desno otići u neko polje, dodao je. Husinec je napomenuo kako je sigurno to da je branik Banožiću spasio život.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati' 

'Taj branik prebacuje silu na dva kraka šasije i kod takvih sudara puno pomaže jer nije došlo do dubljeg proboja u karoseriju vozila. On je imao i krovni nosač od željeza koji ga je spasio da se krov ne savija jer znamo po ozljedama da je on ipak glavom dotaknuo krov kabine vozila, a da se taj krov pomaknuo desetak centimetara, bilo bi strašno jer bi jako glavom udario u krov i mislim da ne bi preživio. Znači, to što je auto bio ojačan definitivno mu je spasilo život', rekao je Husinec.

Može se očekivati da suđenje neće dugo trajati, rekao je Olujić. Ovisit će to, kaže, o tome koliko će trajati sama istraga. Premijer Andrej Plenković najavio je jučer da će danas početi konzultacije o novom ministru obrane nakon što je bivši ministar Mario Banožić razriješen s te dužnosti zbog sudjelovanja u prometnoj nesreći u kojoj je poginula jedna osoba.