Da su Hrvatske željeznice ugradile opremu vrijednu 400 milijuna eura namijenjenu modernizaciji Ličke pruge, jedna od najvećih tragedija u povijesti željezničkog prometa u Hrvatskoj možda se ne bi dogodila. Za ugradnju te opreme imali su itekako dovoljno vremena jer je nabavljena još prije 2005. godine
Od tada do danas, potvrdili su u Upravi HŽ-a, ta oprema stoji u skladištu! Zašto? Možda zato što je nabavljena nezakonito, piše Jutarnji list
Zbog sumnji u zakonitost nabave te opreme, a na osnovi anonimne prijave, policijski službenici Odjela gospodarskog kriminaliteta već četiri godine provode istragu u HŽ-ovoj podružnici HŽ Infrastruktura. Navodno je ta podružnica od Alcatela, Končara i Bombardiera za 400 milijuna eura kupila signalne uređaje bez potrebne dokumentacije, što može značiti da je netko u HŽ-u nabavom bofl opreme dobio proviziju i zaradio na štetu tvrtke.
Uređaji su nabavljeni za potrebu modernizacije pruge Oštarje - Knin - Split i Ploče - Metković - državna granica i predviđena je upravo za postizanje veće razine sigurnosti.
- Policijski službenici provode izvide kaznenih djela temeljem zahtjeva Županijskog državnog odvjetništva iz Zagreba i anonimne predstavke vezano za navodne nepravilnosti na modernizaciji pruga. O tijeku i do sada prikupljenim saznanjima izviješteno je nadležno županijsko državno odvjetništvo - izjavila je Aleksandra Ljuba, glasnogovornica PUZ-a za Jutarnji list još 19. ožujka ove godine.
U Državnom odvjetništvu su nam, pak, poručili da istraga još traje pa stoga o njoj ne mogu ništa govoriti. Potvrdu o vrijednoj opremi koja bi, da je ugrađena, uvelike povećala sigurnost željezničkog prometa na toj dionici, dobili smo i u upravi HŽ Holdinga.
- Oprema je uskladištena u zatvorenim skladištima. Predviđeni rok eksploatacije te opreme je minimalno 20 godina nakon ugradnje - stoji u priopćenju koje nam je poslano iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih željeznica u ožujku. Istraga o nabavci te opreme još traje, a zbog čega se tako dugo vodi te zašto oprema još nije ugrađena, nitko nam nije mogao (ili htio) odgovoriti.
Da, sjećam se tog slučaja i našeg odgovora, ali sada vam stvarno ne bih znala reći gdje se ta oprema nalazi i zašto još nije ugrađena. Pokušat ću to saznati sutra - poručila je u Vlatka Škorić, glasnogovornica HŽ-a.
Opremu nisu ugradili, ali su zato uspjeli dignuti prašinu zbog otkrića niza krađi, pronevjera i namještanja poslova koje su se u toj državnoj tvrtki događale godinama.
Najjače je odjeknulo uhićenje Davorina Kobaka, predsjednika HŽ Holdinga i Biserke Robić, direktorice HŽ-ove tvrtke kćeri Agit, zbog sumnje da su na tajne račune u inozemstvu prebacili oko 4 milijuna eura.
Kobak je, k tome, prema izvješću srpske policije, pokušao utajiti oko 3 milijuna eura zajedno s direktorom srpskih željeznica.
Javnost je šokirala i ispovijesti sindikalca HŽ-a Ilije Kuprešaka koji tvrdi da su se u toj tvrtki nezakonito dijelili krediti i uzimale provizije, što također istražuje policija. Možda je najpoznatiji slučaj pisma koje počinje s “Dragi barba Luka”. Taj je slučaj u konačnici završio prije tjedan dana istragom protiv autora tog pisma - Ivice Medaka, koji je svog zemljaka, saborskog zastupnika Luku Bebića, molio da mu sredi posao direktora u jednoj od tvrtki u vlasništvu HŽ-a.