Osječani prvi u Hrvatskoj uvode sustav dijeljenog prijevoza ili popularni 'car sharing'. Osam električnih automobila Renault Zoe predano je Gradu na testiranje unutar sustava gradskih tvrtki, sve dok im od talijanskih partnera u projektu I-SharE LIFE, financiranog s 5,8 milijuna eura iz europskih fondova, ne stigne softver, odnosno aplikacija koju će koristiti i građani
'Prema mojim saznanjima, Osijek i u ovome prednjači u Hrvatskoj jer ovakav oblik integracije električnih vozila u sustav javnog prometovanja kod nas još nije poznat. U narednom razdoblju stići će i bicikli, oni uobičajeni i električni, pa ćemo pomoću ovog projekta provjeriti je li moguće u javni sustav uključiti ova prijevozna sredstva, a time i smanjiti količine emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa i urbane mobilnosti. U početku će se vozila koristiti u gradskom sustavu, a nakon toga će od toga koristi imati i naši građani', rekao je osječki gradonačelnik Ivan Vrkić, navodi se na službenim stranicama Grada Osijeka prilikom preuzimanja vozila.
Korisnici car ili bike sharinga uslugu će moći koristiti putem mobilne aplikacije, takozvane smartice. Pomoću nje rezervirat će vožnju i voziti se između osam lokacija u gradu. Pola sata takve vožnje koštat će ih 11 kuna, koliko trenutno izdvajaju za prijevoz u gradskom tramvaju i autobusu. Automobil će korisnicima na raspolaganju biti maksimalno dva sata.
'Osoba će se registrirati smarticom, preko koje će vidjeti gdje se u tom trenutku nalaze vozila i gdje ih može preuzeti. Car sharing testirat će se unutar sustava gradskih tvrtki. To će trajati dok od naših partnera ne dobijemo softver, odnosno aplikaciju za građane, što očekujemo u ožujku ili travnju iduće godine', objasnio je Srećko Kukić, pomoćnik pročelnice Upravnog odjela za programe Europske unije Grada Osijeka, prenosi Glas Slavonije.
Automobil će se moći ostaviti na postojećim punionicama za električna vozila, ispred HEP-a, na Gajevu trgu, kod kampusa, ispred Portanove, kao i na punionicama koje će u Osijeku proraditi u skorije vrijeme kod dvorane Gradski vrt, u blizini remize GPP-a, na željezničkom kolodvoru te kod Poduzetničkog inkubatora BIOS na zapadnom ulazu u grad.
U drugoj fazi projekta Osijek planira nabaviti 175 javnih bicikala, mehaničkih i električnih, s 25 stajališta raspoređenih po cijelom gradu. Za razliku od automobila, oni se neće naplaćivati ako korisnici posjeduju smarticu, odnosno karticu za gradski autobus ili tramvaj, naveo je već nešto ranije portal osijek031.
Osim u Osijeku, ovaj se projekt provodi u manjim i srednje urbanim područjima Europske unije, točnije u talijanskim gradovima Bergamo, Como, Bollate i Busto Arsizio u Lombardiji. Cilj je projekta sufinanciranog europskim novcem iz programa Life dokazati tehnološku i ekonomsku izvodivost modela dijeljenja električnih vozila smanjenjem broja konvencionalnih vozila s unutarnjim izgaranjem u uporabi, čime se smanjuje pritisak štetnih emisijskih čestica na atmosferu.