nepropisno parkiranje

Otkrivamo iz kojih ulica su tijekom 2021. pauci u Zagrebu najčešće odnosili automobile

15.12.2021 u 19:38

Bionic
Reading

Tko parkira, plati, tko ne plati, dobije kaznu, a tko pogrešno parkira, tu je pauk. U Zagrebu je pet ulica osobito na meti pauk službe Zagrebparkinga

Naći parking u Zagrebu nekad je ravno dobitku na lotu. Parkirnih mjesta, napose garaža je premalo, a automobila iz godine u godinu sve više. Problemi su posebno izraženi ako autom idete na posao ili na javnim parkiralištima kada se navečer vraćate u kvartove. Tko je parkirao, plati, tko ne plati, dobije kaznu, a tko pogrešno parkira, tu je pauk.

Prema podacima Zagrebparkinga za prvih jedanaest mjeseci 2021., od premještanja vozila uprihodio je 3,7 milijuna kuna. Riječ je o drastično manjem iznosu nego što je to bilo 2018., kada se, doduše za cijelu godinu, od podizanja paukom uprihodilo 8,7 milijuna kuna. Jesu li vozači u međuvremenu postali discipliniraniji ili dobar dio ljudi, s obzirom na to da je 2021. pandemijska godina, radi od kuće pa ne koristi auto za odlazak na posao, može se samo nagađati.

Poznato je to da je pauk u Zagrebu tijekom godine u prosjeku dnevno dizao 35 automobila, a pet ulica u kojima su najviše intervenirali bile su: Opatovina - 176, Siget - 152, Velimira Kljajića - 139, Pantovčak - 138 i Lašćinska cesta - 135. Zanimljivo je to da, u odnosu na 2018., kada smo posljednji put pisali o ulicama iz kojih se najčešće odnose auti, u prvih pet nema više Radničke i Magazinske, ali je zato Opatovina i dalje prva. Doduše, prije tri godine pauk je iz nje odnio 709 vozila, a u jedanaest mjeseci ove godine svega – 176. U kojim gradskim četvrtima je pauk najčešće intervenirao, ne znamo jer u Zagrebparking kažu da ne vode takvu statistiku.

zagrebparking pauk
  • zagrebparking pauk
  • zagrebparking pauk
  • zagrebparking pauk
  • zagrebparking pauk
  • zagrebparking pauk
    +2
Zagrebparking, pauk Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunic/PIXSELL

Zagrebparking upravlja s nešto više od 37.000 parkirnih mjesta i deset javnih garaža. Prošlu 2020. godinu, unatoč potresu, zbog kojeg je skoro dva mjeseca bila ukinuta naplata parkiranja na nešto više od 11 tisuća parkirnih mjesta, kao i ukidanju naplate parkiranja oko zdravstvenih ustanova u studenom i prosincu, Zagrebparking je završio u plusu od 23,2 milijuna kuna. Prihodi su u toj godini bili 133,35 milijuna, a rashodi 110 milijuna kuna. Za usporedbu, 2019. je plus bio 52 milijuna kuna.

Kakvo je poslovanje bilo u ovoj godini, znat će se kada se podvuče crta na njenom kraju, ali prema riječima gradonačelnika Tomislava Tomaševića otprije nekoliko mjeseci, brojke nisu bile dobre. Preciznije, bio je minus u prvih šest mjeseci od 14 milijuna kuna, za koji su prema njegovim riječima prvenstveno bile krive dvije odluke bivše vlasti o besplatnom parkiranju oko bolnica od kraja prošle godine i besplatnom parkiranju u novootvorenoj garaži KB Sveti Duh od početka ove godine, a koja je imala mjesečni trošak održavanja od sto tisuća kuna. Obje odluke ukinute su u kolovozu. Anu Preost, nakon osam godina na mjestu voditeljice podružnice Zagrebparking, zamijenio je prije mjesec dana čovjek iz sustava – Krešimir Milinović.