Nakon što je kao diplomirana ekonomistica pet godina pokušavala pronaći posao, krenula je očevim i djedovim stopama i počela izrađivati suvenire. Danas surađuje s nekoliko suvenirnica u centru Zagreba i posao je uspješan, a uskoro kreće u širenje proizvodnje. 'Ideja mi je od samog početka bila da suveniri budu personalizirani, s motivacijskim porukama', kaže Martina Kljaić, 28-godišnja poduzetnica i vlasnica tvrte Birakul
Priča počinje davne 1950. godine, kada je njezin djed imao ljevaonicu obojenih metala. To je Martini Kljaić bio samo jedan od poticaja da krene s tim poslom.
'Nakon završetka fakulteta bila sam pet godina nezaposlena i odlučila sam nastaviti obiteljsku tradiciju. Moj brat je otišao u inozemstvo jer nije imao podršku Hrvatske da krene s vlastitim poslom pa ga je pokrenuo u Amsterdamu, a ja sam otvorila svoj obrt u Zagrebu, inspirirana djedovom i očevom ljevaonicom obojenih metala', priča Kljaić.
Povijesni i vjerski motivi
Želja joj je da svaki turist koji kupi njezin suvenir ima vječnu uspomenu na Hrvatsku, ali istovremeno i poticaj da je ponovno posjeti.
'Birakul everlasting memories (vječne uspomene) jesu suveniri izrađeni od bronce i aluminija s povijesnim i vjerskim motivima, poput bana Jelačića, kralja Tomislava, Gričkog topa, zvona Split ili zvona Dubrovnik. Želim da turisti kupnjom tog suvenira imaju vječnu uspomenu', tumači mlada poduzetnica.
Cijene suvenira kreću se od 15 do 600 kuna, a mogu se kupiti ili preko Martinina Facebook profila ili u suvenirnicama s kojima surađuje, a koje se uglavnom nalaze u centru Zagreba.
'S poslom sam počela prije pola godine, a trenutno surađujem s nekoliko suvenirnica u blizini centra Zagreba. Svi su suveniri na komisionoj prodaji, a kada se prodaju, kreće naplata', kaže Kljaić.
Novi projekti
Od ove godine krenula je u realizaciju i nekih novih projekata kojima je, kaže, oduševila osnovne škole u kojima ih je do sada prezentirala.
'Od ove godine u ponudi imam i bookmarkere izrađene od mesinga koji mogu biti personalizirani. Idealan su poklon uz svjedodžbu svakom učeniku koji je završio osnovnu ili srednju školu ili studentu koji je završio fakultet. S jedne strane bookmarkera se nalazi logo škole/fakulteta, s druge strane motivacijska poruka koja ne samo da će učenika/studenta poticati na daljnji uspjeh u životu, nego ga i podsjećati na obrazovanje koje je stekao', objašnjava poduzetnica.
Osim toga, u skorije vrijeme Kljaić radi na tome da realizira ideju o izradi personaliziranih magnetića.