KORISNI SAVJETI

Ovako možete kupovati online i izbjeći prevare

14.06.2014 u 17:53

Bionic
Reading

Kupovina preko interneta u Hrvatskoj postaje sve raširenija. Svijest da se putem raznih stranica može kupiti daleko jeftinija roba dopire do sve većeg broja građana. No, kod mnogih je prisutan strah da će biti prevareni. Provjerili smo, koliko se često prijevare događaju te koja su prava potrošača u internetskoj trgovini

Kupovina preko interneta u mnogim je slučajevima najisplativija jer je zbog velikog izbora moguće kupiti proizvod po povoljnijoj cijeni. No, prijete i prijevare. Najčešće se dogodi da kupci ne dobiju ništa za svoj novac ili im bude isporučeno nešto što nisu naručili. Stoga u Udruzi za zaštitu potrošača preporučuju kupcima da kupuju samo preko provjerenih stranica, da dobro prouče uvjete kupovine i dostave te putem foruma provjere trgovca, kaže tajnik Udruge Tomislav Lončar:

'Jedan od pokazatelja jest da li ćemo na tim web stranicama vidjeti njegov broj telefona, adresu, OIB i druge karakteristike. Evo sada ima dosta oglasa za kupovinu kave za mršavljenje na čijim stranicama nemate te podatke ili čak ako ima broj telefona nitko se na njega ne javlja', upozorava Lončar. Ističe i kako je najsigurnije s trgovcem dogovoriti plaćanje pouzećem. A Hrvatska pošta je za taj oblik dostave i plaćanja uvela dodatnu uslugu kako bi povećala sigurnost kupaca, kaže glasnogovornica Jo Kampen..


'Kad dođe poštonoša na uručenje ili ukoliko korisnik dođe preuzeti pošiljku u poštanski ured on može otvoriti pošiljku i vidjeti je li dobio ono što je naručio i na taj način njegov novac neće biti proslijeđen pošiljatelju koji mu nije poslao ono što je naručio negio će pošiljka onda biti vraćena', rekla je Kampen.Kod kupovine preko interneta u kojoj se plaća preko Pay Pala ili kartica Pošta nema mogućnost vraćanja pošiljke, ali može pomoći prevarenom kupcu na drugačiji način..

'Ono gdje možemo izaći u susret jest da naš djelatnik koji preda pošiljku može pričekati da primatelj otvori pošiljku i vidi je li to ono što je naručio. Ne možemo djelovati da vratimo pošiljku, ali on ima u tom trenutku svjedoka da je dobio ono što je trebao dobiti', rekla je Kampen.Za sve pritužbe građanima je na raspolaganju Europski potrošački centar. Otvoren je ulaskom Hrvatske u Europsku uniju i pomaže u rješavanju problema u trgovini koja je obavljena na području Europske unije. Do sada su zaprimili 60-ak pritužbi koje se tiču neisporuke naručenog predmeta, kaže voditeljica centra Danijela Marković Krstić..

U korist kupaca riješeno je preko 90 posto predmeta, kaže Marković Krstić i poziva građane da im se jave ukoliko imaju pitanje ili problem. Svi podaci dostupni su na web stranici Europskog potrošačkog centra.