Prije nešto više od godinu dana pisali smo o tome da je oko 70 posto parkirnih automata u Zagrebu već jedanaest mjeseci izvan funkcije. 365 dana kasnije situacija je identična. Oko 350 starijih modela automata ne radi dok ih je 99 marke Parkeon, smještenih uglavnom u prvoj zoni, funkcionalno
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) ponovno je u studenom, četvrti put u dvije godine, poništila odluku koju je donio Grad Zagreb vezanu za nadogradnju parkirnih aparata, odnosno spajanje s Poreznom upravom, i vratio mu istu na ponovno postupanje, što je zapravo osnovni razlog zbog kojeg većina uređaja nije u funkciji, a to posebno iritira starije sugrađane koji nisu skloni plaćanju SMS-om i putem aplikacije. DKOM je prošlog mjeseca donio Odluku o poništenju Odluke Grada Zagreba nakon žalbe tvrtke Poslovni sistemi Tilia (PST) vrativši Gradu predmet na ponovno postupanje uz dodatak da mora nadoknaditi PST-u 26 tisuća kuna žalbenih troškova.
Grad se pravdao da je poništio nabavu jer planira, osim fiskalizacije, omogućiti umreženost postojećih parkirnih automata u centralni sustav upravljanja i naplate parkiranja te da mu više ne treba nadogradnja za 360, već za samo 220 automata. Broj automata bi se smanjio jer bi nadogradnja omogućila upisivanje registarske oznake automobila, što bi se vidjelo u sustavu, pa se vozači ne bi morali vraćati do svojih automobila i ostavljati pod vjetrobranskim staklom parkirne kartice. Međutim DKOM je bio mišljenja da se Grad poziva na pogrešan pravni temelj i cijelu je priču o nadogradnji parkirnih aparata Siemens 5 vratio na odlučivanje. Protiv ovakve odluke Grad nema pravo na žalbu, ali može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom.
Podsjetimo, cijela priča s nadogradnjom aparata datira još iz prosinca 2020. godine, a razlog za nju bio je Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom, prema kojemu takvi uređaji moraju biti opremljeni programom koji će ih spojiti s Poreznom upravom. Na raspisanu nabavu krajem 2020. godine stiglo je pet ponuda, da bi polovicom veljače 2021. kao najpovoljnija, iznosa nešto manjeg od milijun kuna s PDV-om, bila odabrana tvrtke PST. Na tu odluku žalio se drugi najpovoljniji ponuđač, tvrtka Intis, čija je ponuda iznosila 1,06 milijuna kuna s PDV-om. DKOM je usvojio žalbu i u ožujku predmet vratio Gradu na ponovno postupanje.
Plaćanje mimo automata
Zagrebparking na svojim stranicama navodi da se na automatima koje je potrebno tehnički prilagoditi nalazi obavijest na kojoj su ispisani svi načini na koje korisnici mogu kupiti parkirališnu kartu; od mobilne aplikacije ZGPar, preko plaćanja SMS-om, pa do elektroničke parkirališne karte kupljene na kiosku ili preko portala ePK.
U drugoj polovici rujna 2021. Grad odabire Intis, čija je ponuda bila druga najpovoljnija, a onu PST-a ocjenjuje nepravilnom u dijelu dokazivanja tehničke i stručne sposobnosti sukladno dokumentaciji o nabavi. Međutim oni se odlučuju žaliti, a DKOM usvaja njihovu žalbu i nalaže plaćanje 26 tisuća kuna žalbenih troškova i trošak odvjetnika PST-a te vraća predmet Gradu.
Grad u siječnju 2022. donosi Odluku o poništavanju nabave, ali na to se PST žali DKOM-u te on dva mjeseca kasnije vraća Gradu predmet na ponovno postupanje. Nakon novog pregleda i ocjena ponuda Grad ponovno odlučuje da nabavu treba poništiti, na što se PST ponovno žali, da bi im DKOM u studenom ponovno dao za pravo i donio Odluku o poništenju gradske odluke, vrativši i taj put Gradu predmet na ponovno postupanje.