odsad samo digitalno

'Trebam li čekati ovrhu?' Zagrepčanka šokirana kaznom za parkiranje; Oglasio se i ZG Holding

27.12.2024 u 09:27

Bionic
Reading

Zagrepčani se još prilagođavaju novom sustavu naplate parkiranja koji je uveden krajem listopada. Novi model, poznat kao blokovsko parkiranje, podijelio je dosadašnjih pet zona na 23 bloka, pri čemu povlaštena parkirališna karta vrijedi isključivo za blok u kojem vlasnik vozila ima prijavljeno prebivalište

Dodatno, promjene u parkirnom režimu obuhvaćaju produženje vremena naplate u središtu grada. Naime, parkiranje se sada naplaćuje radnim danima do ponoći, subotom i nedjeljom do 15 sati, dok su vikendi ranije bili oslobođeni ovakvih ograničenja.

Uz ove izmjene, uvedene su i dodatne promjene koje mnogi građani nisu odmah primijetili. Jednu od njih otkrila je čitateljica iz Zagreba za N1, ispričajući svoje iskustvo.

Neočekivana obavijest o digitalnoj kazni

Čitateljica je parkirala vozilo u blizini radnog mjesta, na lokaciji koja pripada drugoj parkirnoj zoni, gdje je maksimalno dozvoljeno trajanje parkiranja tri sata. Nakon inicijalnog plaćanja parkiranja putem automata, odlučila je produljiti vrijeme putem SMS-a. No, ubrzo je dobila poruku koja ju je zatekla:

"Kada sam poslala poruku za produženje parkiranja, stigla mi je obavijest da ne mogu platiti jer mi je izdana digitalna dnevna karta. Nisam znala da je takva praksa uvedena," kazala je.

Naime, dnevna karta, uvedena prije više od petnaest godina kao zamjena za kaznu zbog neplaćenog parkiranja, dosad je fizički ostavljana na vjetrobranskom staklu vozila. Međutim, čitateljica nije zatekla nikakvu obavijest na svom automobilu. "Prvi put sam se susrela s time", rekla je za N1.

Ovo iskustvo izazvalo je mnoge nedoumice kod vozačice: "Saznala sam za kaznu tek kad sam pokušala produžiti parkiranje putem SMS-a. Nisam znala da se ovakve obavijesti više ne ostavljaju na staklu. Pitanje je kako ću ubuduće znati da imam kaznu, hoću li to saznati tek kada stigne opomena ili prijetnja ovrhom?"

Postavila je i pitanje kako će korisnici biti obaviješteni o izdavanju digitalne dnevne karte, s obzirom na to da je tradicionalna praksa ostavljanja naloga na vozilu napuštena.

Odgovor Zagrebparkinga

Iz Zagrebparkinga su pojasnili novu proceduru: "Od studenog 2024. godine na javnim parkiralištima u Zagrebu uvedene su digitalne dnevne parkirališne karte. Ove karte izdaju se pomoću sustava za prepoznavanje registarskih oznaka (Scan-a-car), odnosno vozila opremljenih kamerama za skeniranje registarskih tablica. Kada sustav utvrdi da vozilo nema valjanu parkirališnu kartu, korisniku se izdaje digitalna dnevna karta.

Obavijest o izdavanju karte i račun za uslugu dostavljaju se korisniku putem elektroničke pošte ili na adresu prebivališta, sukladno Općim uvjetima isporuke komunalnih usluga," stoji u odgovoru.

Osim toga, sustav korisnike odmah obavještava o postojanju digitalne karte prilikom pokušaja daljnjeg plaćanja parkiranja, što onemogućava produženje parkiranja sve do isteka važeće digitalne dnevne karte.

Oko ovoga se oglasio i Zagrebački holding.

Dnevne parkirališne karte koje je izdao “scan-a-car” dolaze na kućnu adresu

"Podružnica Zagrebparking, nakon testne faze, pušta u rad vozila za automatsko prepoznavanje registarskih oznaka. Takozvani „scan-a-car“ uz pomoć postavljenih kamera kontrolira naplatu parkiranja na javnim parkiralištima uz pomoć postavljenih kamera, prepoznaje automobile bez važeće parkirališne karte te im automatski izdaje dnevnu parkirališnu kartu (DPK).

Važna novost za građane je da će im one biti dostavljene na prijavljenu kućnu adresu, umjesto da im se zataknu za vjetrobransko staklo. „Scan-a-car“ putem 6 kamera i ugrađenog informacijskog sustava prepoznaje registarske oznake, a nakon toga ih učitava u sustav i obavlja automatsku provjeru postoji li važeća parkirališna karta za to vozilo. Ukoliko ne postoji, sustav izdaje dnevnu parkirališnu kartu“, istaknuo je voditelj podružnice Zagrebparking Dinko Herman.

Za razliku od DPK koje izdaju kontrolori podružnice Zagrebparking te ih na licu mjesta ostavljaju na vjetrobranskom staklu parkiranog automobila, DPK koje je izdao „scan a car“ šalje se na prijavljene kućne adrese vlasnika automobila, odnosno sjedišta pravnih osoba ili na e-mail adresu. Projekt je pokrenut s ciljem podizanja efikasnosti kontrole parkiranja, a podružnica Zagrebparking dva je inicijalna vozila nabavila prošle godine, dok je u planu sljedeće godine nabava još dva dodatna vozila.

Prilikom provjere, „scan-a-car“ vozilo kojim upravljaju djelatnici Zagrebparkinga učitava i fotografiju parkiranog automobila, a sve automatski izdane DPK, provjeravaju se u kontrolnom centru podružnice Zagrebparking i tek potom šalju korisnicima. Dva „scan-a-car“ vozila provode kontrolu naplate parkiranja radnim danom od 7-24 sata te nedjeljom i blagdanima od 7 do 15 sati.

„Unutar testnog perioda, pokazalo se da „scan-a-car“ vozila mogu unutar 8 sati rada očitati 5.000 registarskih oznaka, a provjeru mogu raditi dok se kreću brzinom do 40 kilometara na sat. Očekujemo pozitivne učinke na efikasnost kontrole i naplate parkiranja“, istaknuo je Herman. Podsjećamo, dnevne parkirališne karte (DPK) izdaju se ukoliko na javnim parkiralištima pod naplatom pružatelj usluge zatekne automobil koji nema važeću parkirališnu kartu. Njome se zatečenom vozilu izdaje karta koja vrijedi 24 sata od njezinog izdavanja.

S obzirom da ju neće vidjeti na vjetrobranskom staklu, vlasnici vozila za koje je „scan-a-car“ izdao DPK, informaciju o njezinom postojanju dobit će ukoliko pokušaju kupiti neku drugu parkirališnu kartu istovremeno. Sustav će im tom prilikom javiti da ne mogu kupiti parkirališnu kartu dok im traje izdana DPK, a novu parkirališnu kartu moći će kupiti nakon njezina isteka.

Više detalja o tako izdanim DPK korisnici mogu saznati slanjem upita na e-mail adresu infozgp@zgh.hr ili pozivom na broj telefona Centra za korisnike (072 500 400), od ponedjeljka do petka od 06:00 do 22:00 sata", objašnjavaju iz Holdinga.