Iako je nakon svih obavljenih testiranja već trebao zaploviti i biti borbeno spreman, najnoviji i najskuplji američki nosač aviona u povijesti, USS Gerald Ford, mora proći još jedno testiranje koje je naredio američki ministar obrane Jim Mattis, pišu tamošnji specijalizirani mediji
Novi nosač aviona vrijedan 13 milijardi dolara trebao bi naime uskoro biti podvrgnut tzv. šok testiranju koje bi trebalo otkriti ima li ova grdosija duga 333 metara slabih točaka.
Testiranje obuhvaća postavljanje podvodnog eksploziva u neposrednu blizinu nosača kako bi se vidjelo na koji način plovilo reagira na podvodne udare i velike valove, a test bi se trebao obaviti s punom posadom na brodu. Ispitivanje robusnosti i otpornosti broda na udare je, prema stručnjacima, posljednji test nakon kojeg će se dati konačna ocjena borbene spremnosti broda.
Do ovog testiranja trebalo bi doći nakon što je ministar obrane Mattis upozoren kako postoje određene slabosti na nosaču USS John F. Kennedy, a on tek treba proći čitav niz ispitivanja koja je prošao nosač iste klase USS Gerald Ford. Mattis naime smatra kako je nužno dodatno ispitati sve moguće slabe točke broda prije nego što postane spreman za borbeno djelovanje da ne bi došlo do naknadnih skupih preinaka koje bi mogle dodatno opteretiti Pentagonov proračun.
Proračun američkog ministarstva obrane je unazad šest godina učestalo mijenjan upravo zbog nosača aviona koji je dobio ime po 38. američkom predsjedniku Geraldu Fordu. Njegovi nedostaci su zapaženi još dok je plovilo bilo na suhom doku, ali su uklonjeni, što je u konačnici podiglo troškove izrade i preinake u višemilijunskim iznosima.
Ovaj prvi nosač aviona pete generacije stajao je 13 milijardi dolara, što ga čini najskupljim u povijesti. Porinut je u listopadu 2013. godine, a njegova primopredaja ratnoj mornarici zakazana za rujan 2015. u nekoliko je navrata odgađana zbog preinaka i dodatnih poboljšanja koji su opterećivali proračun u tolikoj mjeri da su navukli čitav niz kritika američkog predsjednika Donalda Trumpa.
U Pentagonu pak tvrde kako se radi o tehnološki najnaprednijem nosaču aviona koji se može podičiti najnovijim elektromagnetskim sustavom lansiranja zrakoplova, čime će se broj polijetanja povećati za trećinu dosadašnjih.
Gigant deplasmana od 100.000 tona pogone dva nuklearna reaktora, a maksimalna brzina iznosi 30 čvorova. Posadu čini 4539 članova, a naoružan je protubrodskim raketama Sea Sparrow, protuzračnim projektilima RIM-116 te topničkim sustavima CIWS koji se koriste kao zadnja crta obrane.
Može nositi čak 75 borbenih zrakoplova, a u planu je ukupno 11 nosača aviona te klase do 2058. godine. Do 2020. godine, ukoliko ne dođe do nepredviđenih komplikacija, USS Gerald Ford trebao bi dobiti društvo u obliku još dva nosača, a to su spomenuti USS John F. Kenendy te USS Enterprise, čija bi cijena trebala iznositi približno 30 milijardi dolara.