nova tragedija na pruzi

Percipiraju li vozači Andrijin križ? Prometni stručnjak nudi jednostavno rješenje

16.09.2022 u 07:44

Bionic
Reading

Nije rijetkost da na pružnom prijelazu nema rampe. Od ukupno 1500 prijelaza u Hrvatskoj, rampu ima samo njih 500. I prometni stručnjaci kažu da to nije dobro, vozači automobila Andrijin križ nekad jednostavno ne percipiraju, pruge treba obilježiti bolje

U zadnjih pet godina na pružnom prijelazu je poginulo 27 ljudi. Za RTL Danas prometni stručnjak Marko Ševrović analizira problem signalizacije.

"Koliko uopće ljudi prepoznaje znak Andrijinog križa? Slabo. Ja sam svojedobno radio jedno istraživanje, gdje sam studente pitao, što znači kada je brklja dignuta a crvena svijetla blicaju. Više od pola sudenata je odgovorilo da će vlak uskoro doći da treba brzo proći. Što je krivo. Taj znak znači obavezno zaustavljanje."

Od ukupno 1498 pružnih prijelaza u Hrvatskoj, njih 469 osigurano je branicima i polubranicima. To znači da tek trećina ima rampu.

  • +14
Nesreća Ludbreg Izvor: Cropix / Autor: Zeljko Puhovski

"Ono što su uvele neke europske zemlje, jednostavno su postavili semafor. Iz razloga što je znak STOP više blizak ludima i više se poštuje", otkriva Ševrović i dodaje:

"Činjenica je da mi nekad pretjeramo s prometnim znakovima, često taj znak STOP i Andrijin križ budu na industrijskim kolosijecima i onda onaj tko ide svaki dan preko njega gdje vlak nikad ne ide i onda dođe do onog gdje vlak prometuje, događaju se nesreće. Treba napraviti razliku između ta dva prijelaza."