hrvatski eurozastupnik

Picula: Oko prošeka i prosecca mogu se zabuniti samo oni koji ih pretjerano konzumiraju

16.05.2024 u 15:18

Bionic
Reading

Europska unija ne zabranjuje naziv 'prošek', priopćio je u četvrtak hrvatski eurozastupnik Tonino Picula nakon što je dio hrvatskih medija prenio izjavu talijanskog nacionalističkog političara da će se to dogoditi zbog talijanskog 'prosecca'.

Neki hrvatski mediji prenijeli su izjavu Luce Zaie, predsjednika talijanske pokrajine Veneto i političara desne stranke Lega, da će uskoro u Službenom listu Europske unije izaći uredba kojom se zabranjuje naziv 'prošek' na tom hrvatskom vinu. Italija je ranije zatražila zabranu tog imena jer previše sliči na talijanski 'prosecco'.

Ured zastupnika Tonina Picule reagirao je na te članke koji su prenijeli „netočne informacije”. Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj „promptno je reagiralo i dobilo potvrdu iz glasnogovorničke službe Europske komisije da nova Uredba o zemljopisnom podrijetlu nema nikakvog efekta na slučaj prošek te da je interna provjera Komisije o slučaju prošek još uvijek u tijeku i da nije donesena nikakva finalna odluka”.

Picula je zahvalio Komisiji na brzoj reakciji u nastojanju da se ograniče „efekti te talijanske lažne vijesti” te je poručio da borba za prošek, u kojoj sudjeluje i njegov ured, „ide dalje s već iznesenim čvrstim argumentima”.

Hrvatski zastupnik socijalista i demokrata podsjetio je da nova Uredba objavljena u službenom listu EU-a 23. travnja jasno navodi da se dva homonimna imena mogu zaštiti kad postoji jasna razlika u lokalnim uvjetima proizvodnje i konzumacije te se prosječnog kupca ne dovodi u zabunu.

Hrvatska od početka procesa zaštite prošeka kontinuirano argumentira da su prošek i prosecco dva vrhunska proizvoda koja se jasno razlikuju po svim relevantnim parametrima: bojom, mirisom, tipom vina, cijenom, veličinom boce, konzumacijom i mjestom na trgovačkim policama”, stoji u priopćenju Picule.

On je naglasio da se oko „prošeka i prosecca mogu zabuniti samo oni koji ih pretjerano konzumiraju”, kao i oni koji preko vinara dviju država žele voditi rat „za glasove na talijanskoj krajnjoj desnici.

Picula je ranije organizirao opsežnu informativnu kampanju kako bi pokazao da je riječ o potpuno različitim proizvodima, provevši i slijepu degustaciju na kad se „niti talijanski turisti u prolazu nisu zabunili oko tamno-gustog desertnog Prošeka te pjenušavo-svijetlog aperitivnog prosecca”.

„Odgovorna i odmjerena politika je pitanje osobnog izbora svakog političara. Volio bih da gospodin Zaia odabere barem ne dezinformirati javnost, ali i da ne lomi izbornu kampanju preko leđa hrvatskih vinara”, poručio je.