Radovi na gradnji punog profila Istarskog ipsilona napreduju vrlo dobro i veseli što je angažirano puno hrvatskih podizvođača, istaknuli su premijer Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji su u petak poslijepodne posjetili gradilište ipsilona kod čvora Ivoli kraj Cerovlja
"Radovi napreduju vrlo dobro, angažirano je puno hrvatskih podizvođača i to nas zasigurno veseli. Za nas bitno da se za dvije i pol godine, od danas, može očekivati konačni završetak punog profila Istarskog ipsilona. Riječ je o projektu ukupne vrijednost 160 milijuna eura i na taj način dokazujemo koliko nam je važno integrirati Istru u cestovno-prometnom smislu s ostalim dijelom Hrvatske", poručio je Plenković, dodajući kako izvođači rade i brže od rokova koji su predviđeni.
Trenutno je na terenu tristotinjak radnika i više od 50 strojeva, a kako je istaknuto, aktivnosti na gradilištu i broj ljudi povećavaju se iz dana u dan.
Radovi na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona na dionici od Rogovića do tunela Učka počeli su krajem prošle godine. Riječ je o investiciji vrijednoj 1,2 milijarde kuna, koja na 28 kilometara dugoj dionici podrazumijeva 31 objekt od čega 11 vijadukata. Radovi bi trebali trajati tri godine, a očekuje se da će prva dionica Rogovići-Cerovlje, duljine 12 kilometara, biti puštena u promet krajem 2020. godine.
Ministar Butković podsjetio je kako su pregovori s Bina-Istrom trajali gotovo dvije godine te kako su radovi na ovoj fazi krenuli u studenom prošle godine.
"Slijedeće godine očekujemo dovršetak prvih deset kilometara ove prve faze do Cerovlja, a sredinom 2021. godine bi trebalo biti kompletno gotovo. Usporedo s time, pokrenuli smo razgovore te ćemo za mjesec dana potpisat memorandum o razumijevanje oko druge 2A faze, koja uključuje drugu cijev tunela Učka i završetak do Matulja", najavio je Butković.
Smatra kako je taj infrastrukturni projekt od velike vrijednosti, kao Pelješki most, što dokazuje i ravnomjerni razvoj svih prometnih projekata u Hrvatskoj.
"Važno je da su svi podizvoditelji domaće tvrtke i to je prilika za oporavak građevinske operative koja je u krizi. Mi danas ukupno investiramo u prometnu infrastrukturu oko 20 milijardi kuna, od Pelješkog mosta do željezničkih projekata, ipsilona i zračnih luka", rekao je Butković.
Iz koncesionara Istarskog ipsilona, tvrtke Bina Istra ističu kako su, nakon prve faze radova u koju spada krčenje šuma i čišćenja raslinja, na dionici Rogovići-Cerovlje u tijeku jaki zemljani radovi, koji uključuju miniranja usjeka i rušenje objekata.
"Ova prva podfaza predviđa i velik broj novih objekata a među prvima su oni u zoni Rogovići, gdje su kooperanti već započeli s izgradnjom temelja za vijadukte Drazej i Mečari. Ti objekti zbog svojih dimenzija spadaju u kategoriju zahtjevnih građevinskih cestovnih objekata. Naime, visina vijadukta seže do 20 metara dok se u dužini proteže na više od 400 metara", navode iz Bina Istre.
Na dionica Cerovlje-Lupoglav, koja spada u drugu podfazu radova, u tijeku su zemljani radovi koji uključuju krčenje šuma i raslinja te ravnanje i nasipavanje terena.
Ubrzo će duž cijele dionice započeti radovi na izgradnji zatvorenog sustava odvodnje kojim će se osigurati najveći standard zaštite vode, što je od iznimne važnosti obzirom da spomenuta trasa Ipsilona prolazi kroz vodozaštitno područje.
Ekipe na gradilištu, kako je istaknuto tijekom obilaska radova, osiguravaju intenzivan tempo rada u dvije smjene kako bi se pratila projektna dinamika te ispoštovali rokovi izgradnje.
Unatoč vrlo intenzivnim aktivnostima uz postojeću trasu, tijekom cijelog razdoblja gradnje istočnog kraka Istarskog ipsilona bit će osigurana protočnost, uz što manje remećenje prometa.