Premijer Andrej Plenković na sjednici Vlade u četvrtak razjasnit će sve nedoumice oko transformacije dvaju ključnih tijela za reformu školstva: Posebnog stručnog povjerenstva (PSP) za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, kojim predsjeda Dijana Vican, te Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme, na čelu s Jasminkom Buljan Culej
Dok premijer Plenković konačno ne otkrije karte, što bi se moglo dogoditi već za vrijeme uvodnog govora - dnevni red sutrašnje sjednice Vlade, zakazane za 10 sati, još uvijek nije objavljen - akteri prošlotjednog dogovora HDZ-a i HNS-a o kurikularnoj reformi ostaju 'zakopčani do grla', a konačno rješenje komentirat će tek po premijerovoj obznani.
U međuvremenu, opet je došlo do šuma u kanalu, jer je paralelno s današnjom najavom ministrice znanosti Blaženke Divjak da će Plenković u četvrtak izvijestiti o zaključcima koalicijskih partnera predsjednik HNS-a i potpredsjednik Vlade Predrag Štromar izjavio da 'zasad još uvijek nema izmjena u Posebnom stručnom povjerenstvu, a hoće li ih biti - vidjet ćemo ovih dana'.
Zbunjene su i stotine članova stručnih radnih skupina (SRS), formiranih još 2015. godine, u vrijeme dok je Ekspertnu radnu skupinu vodio Boris Jokić. Ministarstvo je na čak 359 e-mail adresa poslalo upitnike o njihovoj spremnosti na 'reaktivaciju', jer je evidentno to da će netko trebati odraditi dodatan posao kako bi se ostvarilo najavljeno uvođenje pilot-projekta reforme u učionice od iduće školske godine. S obzirom na rokove, to može napraviti samo 'vojska' stručnjaka koji su već radili na kurikularnim dokumentima, a to su ujedno svi entuzijasti među hrvatskim nastavnicima koji su pod Jokićevim vodstvom odradili lavovski posao sastavljajući prijedloge kurikuluma za sve školske predmete.
Stručnjaci se trebaju očitovati do petka, a već u srijedu poslijepodne u Ministarstvu broje oko 250 pozitivnih odgovora. Negativnih je bilo svega nekoliko, njih četiri do pet, uglavnom obrazloženih drugim obvezama ili promjenom posla, tvrdi izvor tportala u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, dodajući da će uslijediti sastanak s predstavnicima SRS-a koji, inzistira, nisu ljudi Borisa Jokića, kako su u utorak izvijestili mediji, kao što nisu ni ljudi Pave Barišića ili Blaženke Divjak.
Nikolina Matoš, predavačica na Odsjeku za glazbenu pedagogiju Muzičke akademije u Zagrebu, jedna je od onih koji su, unatoč svim nedoumicama oko aktualnih sastava PSP-a i ERS-a, potvrdili svoju spremnost na dodatni angažman. Ona je bila voditeljica deveteročlane stručne radne skupine za izradu prijedloga Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost. Ta je skupina, kao uostalom i sve ostale, izabrana javnim pozivom.
'Odgovorila sam potvrdno. Nitko od nas ne zna što nas čeka, pa to budi sumnje, ali vjerujem da smo većinom zainteresirani za nastavak rada jer smo u to uložili već jako puno truda i vremena. U svakom slučaju, drago mi je što ide nastavak, iako još uvijek čekamo objašnjenje novog konteksta i načina te što se od nas konkretno traži', kaže Matoš za tportal.
Ističe da je njihov prijedlog kurikuluma za glazbeni, nakon već provedena dva kruga javne rasprave, dotjeran na najbolji mogući način.
'Iz moje perspektive, oko dorade samog dokumenta, barem što se tiče našeg predmeta, više nema puno posla i mi smo trenutnom inačicom u pravilu zadovoljni. Međutim Cjelovita kurikularna reforma ne počiva samo na dokumentima, nego na nizu važnih aktivnosti, prvenstveno na izradi priručnika koji bi učiteljima pomogli u provedbi reforme na odgovarajući način i pripreme samih nastavnika na terenu. Bez toga nema reforme', ističe Matoš.
'Naravno da želimo isti sastav ERS-a'
Dodaje da posebna zabrinutost vlada oko sastava Ekspertne radne skupine, jer su članovi stručnih radnih skupina uglavnom bili izuzetno zadovoljni sastavom kojim je ravnao Boris Jokić. Podsjetimo, članovi ERS-a tada su bili Branislava Baranović, Suzana Hitrec, Tomislav Reškovac, Zrinka Ristić Dedić, Branka Vuk i Ružica Vuk.
'Naravno da želimo isti sastav ERS-a, u kojemu bi svakako trebali biti ljudi koji su prethodno radili na kurikularnoj reformi. Zajednički smo prošli cjelokupni proces i odlično smo funkcionirali. Ali to nije sve što nas tišti. Puno je još nedoumica koje treba razjasniti', napominje Matoš.
Može li se u zadanom roku kvalitetno trasirati put za uvođenje pilot-projekta kurikularne reforme? Vjeruje li ona da ministrica Divjak može uspjeti?
'Ako se krene vrlo brzo i ako se dobro rasporede snage, onda se u godinu dana može napraviti puno. A vjerujem li da ministrica može sve ovo izvući? Mogu samo reći da se nadam da će ona to učiniti', kazala je Matoš.