Otkad je društvenih mreža, kompanije i brendovi pokušavaju uspostaviti trajnu vezu s njihovim korisnicima, što je i logično jer među njima se nalaze postojeći ili barem potencijalni potrošači. I to im uglavnom uspijeva, jer tko od nas na Facebooku i Twitteru ne prati barem jedan brend ili tvrtku?
Facebook je po tom pitanju svakako vodeći, jer je tvrtkama omogućio besplatno otvaranje stranica na kojima mogu promovirati svoje proizvode i usluge (naravno, uz određena pravila), komunicirati s korisnicima, odgovarati na njihove upite, ali i zabavljati ih zanimljivim sadržajem.
U konačnici, ako je community menadžment dobro odrađen, sve to rezultira pozitivnim imidžom brenda, a u današnje vrijeme to je nešto neprocjenjivo. U istu svrhu kompanije koriste Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn i ostale društvene servise, od kojih svaki zahtijeva specifičan pristup, nastup i upravljanje sadržajem.
Kod korporativnog korištenja društvenih mreža poseban naglasak redovito se stavlja na vizualan sadržaj. Ljudi su ionako vizualna bića pa je logično da tvrtke pokušavaju privući pozornost korisnika fotografijama, slikama, infografikama, videozapisima... Stoga i ne čudi velik uspjeh Instagrama, Pinteresta i sličnih servisa čija se filozofija temelji prvenstveno na vizualnom sadržaju.
Jedan takav servis mogao bi postati sljedeća velika stvar, jer pruža vrlo efikasan način kako slikovnim sadržajem povezati brendove i korisnike. Upoznajte Pongr!
Pongr je tvrtka osnovana još 2008. godine, ali je tek prije godinu-dvije došla u širi fokus, vjerojatno i zbog uspona društvenih mreža koje se primarno fokusiraju na vizualni sadržaj.
Korištenje ovoga servisa vrlo je jednostavno. Korisnik treba fotografirati neki proizvod, poslati fotografiju na e-mail koji u sebi sadrži ime brenda npr. pepsi@pongr.com. Pongrovi algoritmi zatim analiziraju je li brend na fotografiji autentičan i dobro vidljiv, a ako je sve u redu, autor fotografije ubrzo dobiva povratnu informaciju o tome.
Korisnik zatim može fotografije podijeliti s prijateljima na Facebooku i Twitteru, ali i njih same pozvati u igru, od čega će svakako imati koristi. Naime, slanje fotografija, uključivanje prijatelja, pronalazak novih brendova i slične aktivnosti donose i određene nagrade u obliku bodova i virtualnih bedževa. Također, najaktivniji korisnik može dobiti i titulu najvećega fana nekog proizvoda.
Najzanimljivije je da virtualne nagrade mogu u konačnici vrijediti nešto i u stvarnome svijetu. Naime, ljubitelj nekog brenda koji prikupi određen broj virtualnih nagrada može dobiti popust pri kupnji, poklon-bonove, besplatan proizvod i slično. To znači da se u cijelu priču moraju uključiti i kompanije kako bi stvar u potpunosti funkcionirala, a na Pongru ih ima sve više. Tako se među partnerima već nalaze velike tvrtke Intel, PepsiCo, Ford, ali i medijske grupacije poput Condé Nasta.
Korisnici mogu slati i fotografije brenda koji još nije aktivan na ovom servisu i prikupljati virtualna priznanja, u nadi da će se njihova omiljena tvrtka jednoga dana uključiti u igru.
Ipak, cijela je priča još uvijek na početku i Pongr još nije masovno prepoznat. No njegov potencijal uistinu je velik. Danas ionako većina ljudi voli dijeliti svoje fotografije na društvenim mrežama, a najveće zadovoljstvo im je običan lajk ili komentar. U slučaju Pongra, korisnik kao nagradu za svoj angažman može dobiti nešto stvarno i opipljivo. Čini se da je na pomolu jedan novi igrač u svijetu društvenih mreža.
Pogledajte galerije Starbucksa i Pepsija na Pongru!