modernizacija hrm-a

Porinut novi obalni ophodni brod: Vrlo brzo kreću probne vožnje i bojno gađanje

01.07.2024 u 19:34

Bionic
Reading

Drugi od pet naručenih obalnih ophodnih brodova, novogradnja 541, porinut je u ponedjeljak u Brodogradilištu specijalnih objekata u Splitu, a iz Ministarstva obrane dodaju da nakon opremanja i uređenja vrlo brzo počinju i propisane probne vožnje te bojno gađanje.

"Brodosplitu čestitam na porinuću, a Hrvatska ratna mornarica do kraja ove godine u svojoj će floti imati obalni ophodni brod namijenjen Obalnoj straži", poručio je ministar Ivan Anušić i dodao da se dovršetkom tog projekta nastavlja modernizacija i osnaživanje HRM-a.

Nakon današnjeg porinuća nastavit će se radovi završnog opremanja i uređenja te vrlo brzo počinju i propisane probne vožnje te bojno gađanje, najavili su iz Ministarstva. Posada broda upravo prolazi teorijski dio obuke i upoznavanje s brodskim karakteristikama, upravljanjem i održavanjem, koje provodi graditelj, dodali su.

Rok isporuke za taj brod je do kraja 2024. godine, a troškovi njegova završetka, uključujući i troškove za vezanu opremu, iznose 5,7 milijuna eura s PDV-om. Nakon zaprimljenog prototipa obalnog ophodnog broda pod nazivom Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod iz serije od ukupno pet brodova, čiju je izgradnju ugovorilo Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

"Završetak projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova jedan je od prioriteta potpredsjednika Vlade i ministra obrane Ivana Anušića od početka njegova mandata", poručuju iz Ministarstva.

Porinut novi ophodni brod u Splitu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MORH

Brod je dug 43,16 metara, i nosi daljinski upravljanu oružnu stanicu s automatskim topom, dvjema ručno upravljivim strojnicama i s četiri ručno prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

Opremljen je i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje, a ima i potpunu nuklearno-biološko-kemijsku zaštitu, mogućnost hermetičkog zatvaranja te brodsku dekontaminacijsku stanicu. Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu dva glavna brodski motora snage 3386 konjskih snaga.

Ministar Anušić, u ime Ministarstva obrane i Tomislav Debeljak, u ime graditelja - Brodogradilišta specijalnih objekata potpisali su 14. ožujka Ugovor o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda.