Dužnosnici muzeja u Auschwitzu osudili su u četvrtak vlasnika portala za online prodaju koji u ponudi ima uznemirujuće mini suknje, jastuke i torbe na kojima su otisnute fotografije zloglasnog nacističkog logora smrti
Izraelski mediji javljaju kako je američki online portal za nezavisne dizajnere Red Bubble prodavao suknje na kojima je otisnuta fotografija dimnjaka logorskog krematorija po cijeni od 30 funti.
U ponudi su se nalazili i jastuci ukrašeni fotografijom tračnica kojima su vlakovi dopremali logoraše do koncentracijskog logora u južnoj Poljskoj. Jastuci su prodavani po cijeni od 34 funte, a po cijeni od 12 funti mogla se kupiti i torba s otisnutom fotografijom električne ograde i natpisom na njemačkom 'Pažnja! Visoki napon! Rizik od smrti!'.
'Smatrate li da je prodaja ovakvih proizvoda s fotografijama Auschwitza, mjesta ogromne ljudske tragedije u kojoj je ubijeno više od 1,1 milijun ljudi, prihvatljiva? Ovo je nepoštovanje i poprilično je uznemirujuće', reagirala je uprava Memorijalnog centra i muzeja Auschwitz.
Red Bubble je odmah reagirao te je putem društvenih mreža priznao pogrešku i najavio uklanjanje predmeta iz prodaje.
Dužnosnici Memorijalnog centra nedavno su kritizirali turiste zbog poziranja unutar kompleksa, navodeći kako je riječ o potpunom nepoštovanju žrtava. Muzej je, naime, u ožujku zatražio od svih posjetitelja da se 'ponašaju s dužnom ozbiljnošću i poštovanjem'.
Auschwitz je bio najveći koncentracijski logor nacističke Njemačke, u kojem je ubijeno više od 1,1 milijun ljudi, od toga 90 posto Židova iz gotovo svih zemalja Europe.
Većina je ubijena u plinskim komorama otrovnim plinom ciklon B, dok su drugi ubijani izgladnjivanjem, prisilnim radom, manjkom higijene, pogubljenjima i medicinskim eksperimentima.