Krajem ovoga tjedna na tržištu će se pojaviti peti nastavak u kultnoj The Elder Scrolls franšizi pa je vrijeme i da se prisjetimo samih početaka franšize
The Elder Scrolls V: Skyrim u petak će biti na policama svih gaming trgovina u svijetu i to vjerojatno ne zadugo. Skyrim je naime jedna od najisčekivanijih igara godine i jedan od najisčekivanijih RPG naslova...pa još od izlaska njegova prethodnika – Obliviona. Zbog toga smo se u ovoj temi tjedna odručili vratiti u prošlost i predstaviti vam Skyrimove prethodnike.
The Elder Scrolls: Arena
Prva The Elder Scrolls igra dovršena je 1994. godine kao RPG koji se igrao iz prvoga lica iako je igra na početku razvoja bila zamišljena nešto drugačije. Kao što sugerira njen naslov, Bethesda je željela igru u kojoj bi se igrač sa svojim suborcima borio po arenama diljem svijeta sve dok se ne bi domogao titule 'velikog prvaka'. Putujući od arene do arene, igrač bi po želji obavljao neke side-questove i to bi praktički bilo to. S vremenom je u igru implementirano sve više side-questova na sve većem teritoriju, dok je primarno natjecanje po arenama bilo sve manje značajno. Teamovi putujućih boraca i cijeli koncept borbi po arenama na kraju je odbačen, uvedeni su RPG elementi, na teritorij su implemetirani gradovi, a izvan gradova i neizbježne tamnice. Tako je prvi The Elder Scrolls postao čistokrvni RPG, a ime 'Arena' zadržano je jer su svi materijali za igru već bili isprintani, a novo printanje bilo bi preveliki trošak.
Dijelovi priče započete u Areni mogu se naći kroz sve kasnije The Elder Scrolls naslove u serijalu knjiga pod imenom 'The Real Barenziah'.
The Elder Scrolls II: Daggerfall
Dvije godine nakon izlaska Arene, na tržištu se pojavio i Daggerfall, naslov koji je dovršio temelje serijala udarene kroz Arenu. I ne samo to, Daggerfall je sve do danas, a tako će sigurno i ostati, najveća i najobihvatnija The Elder Scrolls igra. Naime, igra se proteže na otprilike 487.000 kvadratnih kilometara na kojima se nalazi više od 15.000 gradova, sela i tamnica. Prema riječima Todda Howarda, izvršnog producenta u Bethesdi, Morrowind ima tek 0,01% veličine Daggerfalla. A svi koji su zaigrali Morrowind znaju da je igra ogromna. Uza sve to, igrač u igri može stupiti u interakciju sa čak 750.000 NPC-a. Međutim, valja imati na umu da je iznimno veliki dio sadržaja u Daggerfallu generiran nasumično od strane računala zbog čeka daljne usporedbe s Morrowindom, Oblivionom pa i Skyrimom nemaju nikakve osnove.
Najveći značaj Daggerfalla ipak leži u doprinosu RPG elementima serijala. U nj je tako implementiran sustav kreacije spellova, sustav nadogradnje oružja, politički sustav, sustav udruženja (guildi) i religija. U igri ste mogli kupiti kući ili brod, hrpu opreme i odjeće, a pripadnošću određenoj religiji ili udruženju dobili ste questove specifične samo za njih zbog čega je igraće iskustvo za svakoga bilo jedinstveno. Svaki igrač bio je tko je htio i radio je što je želio što je ostala glavna premisa The Elder Scrolls igara u budućnosti.
The Elder Scrolls III: Morrowind
Kada se 2002. godine pojavio na tržištu, Morrowind je postao apsolutni hit, a zbog nevjerojatne grafike igru su počeli igrati i oni koje zapravo uopće dotad nije interesirao RPG žanr. U igri ste mogli provesti doslovno desetke sati samo promatrajući prekrasne krajolike i brojne gradove koji su bili ručno dizajnirani, za razliku od onih u Daggerfallu. S obzirom da je modderska zajednica na Morrowindu aktivna još i danas, igra i danas izgleda zaista veličanstveno. I dok su i kritika i publika objeručke stali hvaliti igru, ona nije bila bez problema. Prije svega kritizirana je borba koja se, u slučaju melee oružja svodila na puko 'nabijanje' po neprijatelju bez raznolikosti poteza.
Pojedini kritičari čak i danas smatraju da je upravo Morrowind zaslužan za kasniju popularnost MMORPG žanra jer su igrači takvu otvorenost i raznolikost svijeta kasnije mogli iskusiti samo u igrama tog žanra. Igra je prodana u više od četiri milijuna primjeraka na dvije platforme (PC i Xbox), a prije negoli su krenuli u produkciju sljedeće igre, Bethesda je izbacila i dvije ekspanzije za Morrowind: Tribunal i Bloodmoon.
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Oblivion se na tržištu pojavio 2006. godine i doživio instantan uspjeh među publikom i kritikom. I dok mu je kritika bila nešto naklonjenija nego Morrowindu, publika, pa i sam autor ovih radaka i dan danas smatra da je sveukupno gledano – Morrowind ipak bolja igra. Radnja Obliviona odvija se na čak 41 kvadratnom kilometru (Morrowind se odvijao na 26), no nudi mnogo manje raznolikosti no Morrowind tj. smješten je u nekakav klasični srednjovjekovni fantasy setting u kojemu vas većina toga nije mogla iznenaditi svojim dizajnom kao što je to bio slučaj u Morrowindu. Igra je generalno u odnosu na Morrowind pojednostavljena u slučaju skillova, borbe i nadogradnje oružja. Ipak, gaming se u to vrijeme mijenjao i počelo je pojednostavljivanje u svim žanrovima zbog čega se danas općenito krive konzole, pa su promjene pojednostavljenja gameplaya dočekane s pozitivnim predznakom.
Bethesda je za igru razvila i potpuno novi engine – Gamebryo koji je unatoč predivnim krajolicima imao velikih problema s prikazom i animacijama likova, ali i brojnim tehničkim problemima koji nisu ispravljeni čak ni do prošle godine i jednog od posljednjih naslova baziranih na Gamebryu – Fallout: New Vegasu.
Kao i u slučaju Morrowinda, igra je potpuno otvorena modificiranju, što modderska zajednica marljivo koristi i dan danas, pa se radi i na grafičkim i sadržajnim promjenama i dodacima. Bethesda je pak prije početka rada na petom nastavku izdala još dvije ekspanzije: Knights of the Nine i Shivering Isles.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Nadolazeći The Elder Scrolls bez sumnje je najisčekivaniji RPG naslov godine, no za titulu najboljega biti će u ringu s The Witcherom 2 i neće mu biti lako čak i ako premaši sva naša očekivanja. A ona su zasad podijeljena; neki očekuju najbolju The Elder Scrolls igru dosad, drugi daljnje pojednostavljivanje gameplaya, za što se opet naravno krive – konzole. Kao i za grafiku. Iako grafika iz dostupnih video materijala izgleda zaista izvrsno, PC igrače je zasmetala izjava Todda Howarda da će Skyrim na svim platformama izgledati identično što je bilo dovoljno za bijes ogromnih razmjera.
Igrač u igri preuzima ulogu posljednjeg Dragonborna, lovca na zmajeve kojega su poslali bogovi kako bi Skyrim i Tamriel zaštitio od prijetnje Alduina. Da, zmajevi. Otvorite li bilo koji Skyrim trailer na YouTubeu, možemo vam sa prilično velikom sigurnošću garantirati da će barem jedan od prva tri komentara biti nešto u stilu: 'OMG DRAGONZ, BETHESDA TAKE MY MONEYZ NOW!!1' Čemu tolika fascinacija zaista ne razumijemo, no istina je da će zmajevi izgledati opako impresivno.
Više detalja o samoj igri saznajte u našoj najavi, ili jednostavno pričakajte do petka 11. studenog, bez obzira jeste li vlasnik PC-a ili PlayStation 3 ili Xbox 360 konzole.