Na naplatnoj postaji Lučko u srijedu je predstavljena kampanja 'Hitni koridor spašava živote', kojom se želi skrenuti pozornost javnosti i dodatno informirati vozače o važnosti omogućavanja prolaza za interventna vozila na autocestama
Hitni koridor je zamišljen tako da se vozila u desnoj traci pomiču prema desnom rubu prometnice, a vozila u lijevoj traci što bliže lijevom rubu.
Pomoćnik načelnika 2. policijske postaje Zagreb Goran Medić istaknuo je kako je cilj kampanje educirati vozače kako da se ponašaju u kriznim situacijama.
'Svaki izvanredan događaj izaziva interes, ljudi ponekad ne primjećuju da su iza njih interventna vozila, prvenstveno se moraju skloniti vozilima koja žure na mjesto događaja', upozorio je Medić.
Postoje i kazne za opstruiranje interventnih vozila, no policiji u tom slučaju nije u interesu napisati kaznu, već što omogućiti vozilu da što brže stigne na mjesto nesreće.
Prvostupnik sestrinstva na Zavodu za hitnu medicinu Karlovačke županije Danko Premužić upozorio je da interventna vozila često znaju biti blokirana na autocestama.
'Takve stvari se događaju na svakodnevnoj bazi, cilj je informirati vozače i stvoriti svijest o tome, jer je nama svaka sekunda bitna kako bi zadovoljili tzv. zlatni sat', naglasio je Premužić.
Kultura stvaranja hitnih koridora
'Zlatni sat' je vrijeme od 60 minuta u kojem treba pružiti pomoć unesrećenom jer tada pacijent ima najveće šanse za preživljavanjem.
Premužić je ujedno naglasio da je neznanje široko bez obzira na to radi li se o domaćim ili stranim vozačima, no napominje kako kulture o stvaranju hitnih koridora već postoje u susjednim zemljama poput Češke i Austrije.
Zapovjednik Vatrogasne postrojbe Hrvatskih autocesta Milan Ročak pozornost je skrenuo na najbitniji hitni koridor - onaj koji se stvara u tunelima.
'Posebno bih naglasio naše tunelske vatrogasne intervencije, gdje su nam hitni koridori jako bitni, treba imati više kulture da se koridor krene stvarati i prije dolaska interventnih vozila', kazao je Ročak.
Upozorio je na događaj kada se vozilo zapalilo u tunelu Sveti Rok, a uspaničeni vozači vozili su u suprotnom smjeru od požara, bez stvaranja hitnog koridora i potencijalno ugrožavajući interventna vozila.
Kampanju su inicirale Hrvatske autoceste, Hrvatski autoklub, Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatski zavod za hitnu medicinu, Hrvatska vatrogasna zajednica i Autocesta Rijeka Zagreb.
Hrvatske autoceste postavile su panoe na nadvožnjake iznad autoceste s porukom o važnosti hitnog koridora.