Jedan od pilota na gradilištu Pelješkog mosta, onaj na stupu S12 s pelješke strane, zapeo je u tvrdom krečnjaku na dubini od stotinjak metara ispod razine mora
Ta kompaktna stijena deformirala je kraj cijevi pilota pa se pneumatskim čekićem kojim su do sada uspješno pobijani piloti ništa ne može učiniti. Ne pomaže nikakav više ili manje sofisticirani alat pa su Kinezi u pomoć pozvali ronioce da eksplozivom raznesu stijenu, piše Slobodna Dalmacija.
Dok kineski radnici danonoćno izvode radovi na rasponskoj konstrukciji, čime Pelješki most dobiva svoje obrise, u podmorju Neretvanskog kanala ovih se dana odvija prava drama jer hrvatski ronioci pokušavaju 124 metra dug i 250 tona težak pilot kumulativnim minama "osloboditi" iz čvrste vapnenačke stijene u podmorju koja mu ne da dalje.
Sve se radi u uskoj cijevi širokoj tek metar i pol, u dubini zemlje stotinjak metara ispod razine mora, u koju jedva stane ronilac sa svojom opremom.
A kako se klasičnim alatima ne može ništa učiniti, mostograditelji su se dosjetili problem riješiti nekonvencionalnim metodama. Izazvati mini-eksplozije unutar same cijevi pilota kako bi se razlomila stijena i pilot zabio još desetak metara dublje u podmorje. Riječ je o kumulativnim minama koje su posebno pripremljene upravo za ova zahtjevna miniranja.
Strogu su proračunati svi parametri i uvjeti miniranja u cijevi te određena količina eksploziva kojim se lagano usitnjava stijena, ali ne oštećuju cijev pilota niti rastresa podmorje.
'Sve se pomno planira, nema tu nikakvog srljanja. Poštujemo sve mjere zaštite u podmorju', kazao je Dražen Pavlić, ronilac Javne vatrogasne postrojbe grada Zagreba, kojega smo zatekli na gradilištu pelješkog mosta.
Naglašava da će se provesti ukupno pet miniranja, a posao koji odrađuje četrnaest ronilaca i minera trebao bi biti gotov idući tjedan.