Prema prometnoj analizi Europske komisije, Hrvatska je ocijenjena s 2,66, dok je prosjek EU-a 4,33, a najviša ocjena je 7. Željeznički sustav, koji je već desetljećima zapušten, kako pokazuje najnovije istraživanje, najgori je u EU
Situacija nije ništa bolja ni u cestovnom prometu jer, unatoč kvaliteti, problem je sigurnost. Prosječan broj poginulih na milijun stanovnika na prometnicama u EU je 49, a u Hrvatskoj čak 80, prenosi HRT.
Također, kasni se u provedbi međunarodnih projekata, poput radova na dionici pruge Dugo Selo-Križevci, za koje je dobiven novac. Jedino je u zračnom prometu situacija dobra.
Prometni proračun EU-a u sljedećih sedam godina mogao bi iznositi čak 100 milijardi eura, a puno će se ulagati u zaštitu okoliša i primjenu čišćih goriva u prometu. Promet je jedina grana u kojoj se povećava emisija štetnih plinova, pa će EU podupirati razvoj željeznica i riječne plovne putove te rasteretiti cestovni promet koji je uzrok najvećeg onečišćenja.
Takav projekt već se provodi u Antwerpenu, drugoj po veličini luci u Europi. U luci, čija je površina jednaka veličini 20 tisuća nogometnih igrališta, radi oko 60 tisuća ljudi.