Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je prometnu nesreću u Sarim Mikanovcima u kojoj je noćas poginulo četvero mladih. Njihovu pogibiju usporedio je s nacionalnom katastrofom i otkrio pet stvari koje bi mogle prevenirati da se takva tregedija u budućnosti opet dogodi
'Kupac novog automobila u Hrvatskoj treba platiti jedno od najviših davanja na svijetu u četiri razine – prvu u osnovnoj cijeni kroz maržu i sklop poreznih opterećenja poslovanja, drugu PDV (jedan od najvećih), treću PPMV (trošarinu) i četvrtu, godišnji porez (na automobile do 10 godina starosti). I to nikoga nije briga, ni vladajuće niti oporbu.
Tako osnovni za novi Audi A4, kojeg diler tvornici plati 150.000 kuna. kupac na kraju kupac treba iskeširati 300.000 kuna! A postoji li benefit na godišnje osiguranje i registraciju? Nula bodova.
Dapače, sljedećih deset godina, za razliku od vlasnika ‘lijesova na kotačima’, vlasnik državi treba plaćati godišnji harač na sigurnost Ali zato je država ‘mudro’ i ‘nacionalno odgovorna’ oslobodila davanja stare primjerke, ‘krame’, u kojima se gine. Pa tko je tu l…
Audi A4 druge generacije, serije 8E, predstavljen 10. listopada 2000. (proizvodio se do 2006.), akter noćašnje nezapamćene tragedije, možete kupiti za 20.000 do 25.000 kn, ukupna davanja pri kupnji do 1000 kuna. Kupac/budući vlasnik oslobođen godišnjeg poreza, a osiguranje i registracija su jednaki kao kod novih.
Usto je početkom 2016. ukinuta odredba o zabrani vožnje za mlade vozače do 24 godine, za automobile snažnije od 109 KS. Jer to je bilo, eto, diskriminirajuće….
Rezultat: četvero mladih mrtvih u noćašnjoj prometnoj tragediji kod Vinkovaca , što je ravno nacionalnoj katastrofi, nakon što je 19. godišnjak sjeo u stari Audi A4, s 19-godišnjakinjom sprijeda te 18-godišnjakom i 20-godišnjakom straga.
Nagazio gas, želio se pokazati ‘frajerom’, očito se ne plašeći da bi mogao biti kažnjen, ostati bez dozvole. Sumanutom je brzinom izletio i nakon udara u rubni kanal katapultiran u obližnju kuću.
Snažan, a nesiguran stari automobil, koji bi osvojio, možda jednu zvjezdicu za sigurnost po sustavi Euro NCAP, cestovna lokacija s karakteristikom crne točke, koju treba ocijeniti s nula zvjezdica za sigurnost po standardu Euro RAP, kamere nema, policije nigdje…
Četvero ugašenih mladih života je nacionalna katastrofa, posljedica niza nelogičnosti u legislativi, pa neka u Saboru i dalje autistično dnevno-politički ‘drve’ na poznati način…', piše Marušić u tekstu objavljenom na Autoportalu.
Zbog ove užasne tragedije trebalo bi uvesti sljedeće mjere:
1. Opasna mjesta premrežiti radarskim kamerama.
2. Za nova vozila s pet zvjezdica za sigurnost po standardu Euro NCAP ukinuti trošarinu i godišnji porez.
3. Uvesti dodatni bonus na autoosiguranje na sigurna vozila, a malus na nesigurna.
4. Uvesti (vratiti) odredbu o mladim vozačima (do 24. godine), ali uz limit snage motora od 70 kW (95 KS)
5. Za ekstremnu obijesnu vožnju uvesti mogućnog kažnjavanja sa zbirnih 12 i više bodova, za jednu prometnu situaciju (izravno poništenje vozačke dozvole)