Može li Alex Braun, PR stručnjak, pomoći SDP-u da vrati izgubljeni rejting i može li od šefa stranke Davora Bernardića učiniti materijal poželjan većem krugu birača. Pitanja su to koja su se nametnula nakon što je do medija došla neslužbena informacija prema kojoj stranka planira platiti Brauna iz kredita od 800 tisuća eura podignutog u Erste banci
SDP je, podsjetimo, angažirao Brauna 2014., kada je na čelu bio Zoran Milanović, i tada je rejting stranke, prema CRO Demoskopu, narastao s 24,8 posto u veljači 2015. na 31,9 posto u listopadu 2015. godine.
Iako je SDP-ov rejting rastao, a Milanović dobio novi imidž u javnosti, Žarko Puhovski, politički analitičar, smatra da Braun nije pomogao Milanoviću i SDP-u jer izbore - nisu dobili.
'Ne bih rekao da im je PR čarobnjak pomogao jer izbore nisu dobili, a kad su ih dobili, bili su bez njega. Pomogao je Milanoviću u navodnicima jer je s njim napustio zadnje elemente stranačkog programa i to je dovelo do gubitka izbora koji su bili praktički dobiveni. Bernardiću ne može pomoći iz dva razloga.
Prvi je taj da on nema nikakav program pa se nema što mijenjati, a drugi to što on nema imidž prejakog, pretvrdog čovjeka kojeg bi trebalo ublažavati, nego ima dojam slabog čovjeka, a to se može popraviti samo na jedan način - programom. To nadilazi moći bilo kojeg PR stručnjaka', kazao je Puhovski.
Stoga smatra da bi angažman Brauna bio uludo bacanje novca i da bi bilo bolje da ga ulože u nešto drugo.
'S druge strane SDP je svjestan toga da ne može propasti tako dugo dok postoje ljudi poput Marka Skeje ili Dražena Keleminca. U takvoj situaciji uvijek će dvadeset posto ljudi glasati za njih. Bolje bi bilo da tu situaciju iskoriste i rade na njoj nego da pomognu nekome kome se ne može pomoći', mišljenja je Puhovski.
Napomenuo je i da je Donald Trump, predsjednik SAD-a, pokazao da PR ne pomaže protiv elementarnih sila kao što su primitivizam i glupost te da treba računati s tim.
Prilikom prvog angažmana Brauna od studenog 2014. do prosinca 2015., SDP je za istraživanje javnog mnijenja i političke situacije, donošenje zaključaka, strategija i planova, analiziranje sudionika izbora, savjetovanje, kreiranje izborne strategije te sudjelovanje u stvaranju medijskog plana mjesečno plaćao 36.500 eura bez PDV-a.
S cijenom za smještaj, prehranu i prijevoz Brauna i njegovih suradnika cijela svota na kraju se zaustavila na 4,6 milijuna kuna.