Novotarije koje ususret Milanskom tjednu dizajna osvajaju svijet
Mjesec travanj, koji nas čeka za točno tjedan dana, u dizajnersko-arhitektonskim medijima širom svijeta u pravilu obilježavaju salve članaka o najvećoj fešti namještaja na svijetu – Milanskom tjednu dizajna.
Unaprijed je poznato da će dominantan sadržaj portala, blogova i novina koje zanima namještaj, produkt dizajn te sva prateća industrija i interijerska artiljerija okupljena oko dizajna namještaja, narednih tjedana biti uglavnom vezan za novosti predstavljene u talijanskoj dizajnerskoj Meki.
No i prije travnja te stvarnih svjetskih premijera novotarija u svijetu produkt dizajna internetom se već šire projekti koji će svoje prvo predstavljanje imati upravo u Milanu, osobito oni inovativniji i drugačiji ili oni od kojih se jako puno očekuje.
Jedan od njih je i Hotello - sjajan koncept predodređenog hotelsko-uredskog prostora. Riječ je o lako prenosivoj i jednako lako sastavljivoj jedinici za rad i spavanje koja je, naravno, besprijekorno dizajnirana. Autori projekta su Roberto da Luco i Antonio Scarponi koji su projekt razvili za švicarski brand daskonzept.
U svom se konceptu Hotello referira na globalnu ekonomsku krizu i generalnu posljedicu 20. stoljeća – sustavno pustošenje industrijskih i sličnih prostora u centrima velikih europskih gradova. Evidentna problematika napuštenih zona i objekata te bezbroj metara kvadratnih sada potpuno neiskorištenih prostora, koji zjape prazni ne služeći baš nikakvoj svrsi, primarni su 'trigger' za koncept sklopivog i prenosivog ureda/hotela.
Scenarije rušenja i prodaje spomenutih prostora, osobito onih arhitektonski i ambijentalno vrednijih, europski gradovi (nasreću) manje ili više uspješno izbjegavaju, no novca za njihovu prenamjenu i uređenje u proračunima nema.
Upravo u ovakvim prostorima Hotello vidi priliku svoje primjene – multifunkcionalne rasklopive jedinice mogle bi privremeno naseliti neiskorištene loftove suvremenih gradova, pretvarajući ih utilitarne objekte poslovne ili turističke namjene.
Prednost i potencijal Hotella primarno je činjenica da čitav njegov sadržaj stane u prenosivi ormarić. Osim metalnog 'kofera' u koji se čitav sadržaj spakira, ali koji u funkciji Hotella služi kao ormarić za spremanje, ostali elementi Hotella zadovoljavaju potrebe minimalne sobe. Rasklopljena metalna struktura tvori prostor od 2x2x2 metra, točnije četiri metra kvadratna. Na strukturu šipaka koje definiraju prostor postavljaju se pripadajuće dvoslojne zavjese koje jamče privatnost, kako vizualnu tako i zvučnu (zbog materijala koji upija zvuk). Preostali elementi u Hotellu su sve stvari potrebne za spavanje i rad jedne osobe – krevet, lampa, stolac, stol te adekvatne police.
Kakva će biti prođa ovog koncepta u Milanu te kasnijoj eventualnoj primjeni po europskim loftovima i industrijskim zonama pokazat će vrijeme. Meni se čini kao idealan koncept za nadogradnju nekih hard-core Coworking prostora – gdje osim radnog mjesta imate odmah i mjesto za spavanje, pa nakon dugotrajnog dana na poslu ni ne trebate doma, već navučete zastore i bacite se u krevet - ujutro spremni za nove radne pobjede. Idealno za dane prije deadlinea.
Hotelsko smještajna primjena Hotella čini se itekako moguća u varijantama backpackerskih hostela, pop-up nadogradnja umjetničkih ateljea u onim istim napuštenim objektima, zatim privremenih smještajnih kapaciteta primjenjivih za vrijeme trenutačnih masovnih okupljanja, (koncerata i sl.) ili udomljavanja participanata studentskih i sličnih radionica, događanja ili ljetnih škola.
Hoće li projekt Hotello predstaviti pravu malu revoluciju u privremenim smještajima, Coworking prostorima i iskorištavanjima napuštene industrijske baštine ili će se pretvoriti u još jedan brzo zaboravljeni prototip, znat ćemo nakon Milana.