Industrija videoigara jača svakim danom, a prema novim statistikama, kupci najviše troše na konzole i videoigre za spomenute platforme
Tvrtka za tržišna istraživanja TNS i Gamesindustry.com proveli su opsežno istraživanje na 13.000 osoba u nekoliko zemalja Europe i u SAD-u u dobi od osam godina naviše kako bi utvrdili na što igrači najviše troše. Rezultati ispitanika na oba područja su vrlo slični, a kažu kako u Americi na mobilnu zabavu otpada 3 posto ukupne potrošnje, videoigre za računala 20 posto, dok su naslovi za konzole u vodstvu s 57 posto.
Slična je situacija i u Europi, pa konzole dominiraju u Nizozemskoj (51 posto), Njemačkoj (45 posto), Belgiji (55 posto), Velikoj Britaniji (64 posto), te Francuskoj (66 posto). Amerika predvodi u prihodima od MMO-a i raznih igraćih portala s 20 posto ukupne potrošnje na tom području, dok je u Europi situacija nešto slabija i na online zabavu najviše troše Nizozemci s 18 posto udjela u ukupnoj potrošnji, dok su Francuzi na začelju sa samo 10 posto.
Vaš će urednik još samo dodati da mu je žao što slična istraživanja nisu provedena i za Hrvatsku. Naime, uvjeren sam da bi podaci bili drastično drugačiji. Naime, koliko god to netko htio priznati ili ne, kod nas je i dalje vrlo aktualna softverska piratizacija. Ona se pak najlakše ostvaruje na PC računalu, pa je baš zbog toga PC kod nas još uvijek prvi izbor za igrače. Nažalost, ova protuzakonita radnja svoje korijene vuče u financijskog situaciji. Prosječnom Hrvatu je jako teško platiti 500kn za originalnu konzolašku igru kad se od tog novca dva tjedna može kupovati - špeceraj! A svi ćemo se složiti da preživljavanje ipak ima prioritet od - igranja..
Još nešto, iako bi podaci o dominaciji konzola mogli uplašiti PC gamere, razloga za pretjerani strah ipak nema. PC kao platforma ne može propasti. Zašto? Prvenstveno zbog svoje nadogradivosti! Iako se slijdećea stvar do prije godinu dana činila skoro nemogućom, prosječno PC računalo danas već dobro "gazi" svoje konzolaške oponente. Pritom mislimo na sve veću razliku u kvaliteti grafike. Jedan NFS Shift na Playstationu 3 je vidno inferirorniji od iste igre na PC računalu. No problem je opet u piratstvu; izdavači igara često procjenjuju da im je bolje izdati neki naslov samo za "nekrekirani" PS3, nego i za PC na kojem će igra osvanuti na torrentima u roku 1.5 dana. Eto zašto nema Brutal Legendsa na "kanti" i eto zašto smo na Star Wars Force Unleashed PC morali čekati skoro dvije godine... Za kraj, pogledajte par priloženih videa u kojima ćete vidjeti usporedbu grafike između next gen konzola i PC računala!