Međunarodni institut za bliskoistočne i balkanske studije (IFIMES) iz Ljubljane redovito analizira događanja na Bliskom istoku i Balkanu, a institut je u povodu današnjih parlamentarnih izbora u Crnoj Gori pripremio opsežnu analizu aktualnih političkih događanja u završnici predizborne kampanje toj državi. Tportal objavljuje najvažnije i najzanimljivije dijelove analize
Crna Gora ulazi u završnicu predizborne kampanje za predstojeće desete parlamentarne izbore koji se održavaju 16. listopada. Na izborima se bira 81 zastupnik za Skupštinu Crne Gore dok pravo glasa na izborima ima 530.840 birača upisanih u središnji birački popis. Na izborima pak sudjeluje 17 političkih subjekata, a izborni prag iznosi tri posto.
Predizborna kampanja u gospodarskim i bankarskim krugovima počela je stvarati prilično veliku neizvjesnost i strah pred rušilačkom oporbom koja bi mogla ugroziti stabilnost te države. Radi se, naime, o dosad najprljavijoj i najnegativnijoj kampanji koja se u osnovi svela na referendum o liku i djelu Mile Đukanovića, aktualnog premijera Crne Gore i predsjednika Demokratske partije socijalista (DPS).
Strah od nestabilnosti
Strah od nestabilnosti i skretanja s euroatlantske perspektive Crne Gore, ističe se u analizi IFIMES-a, izuzetno je visok jer postaje sve očitije kako su se pojedine strane sile sve više umiješale u predizbornu kampanju. Otvorena je čak i kriminalistička istraga zbog sumnji o pranju novca pojedinaca iz proruskog oporbenog Demokratskog fronta (DF).
Ritam i ton kampanje diktira rušilačka pozicija Demokratskog fronta negativnom kampanjom u koju se zapleo i Đukanovićev DPS koji nastupa obrambeno jer i sam vodi prije svega negativnu kampanju usmjerenu u kritiziranje oporbe i isticanje kako se na predstojećim izborima odlučuje o očuvanju samostalnosti i euroatlantskoj perspektivi države.
U toj izrazito negativnoj i polariziranoj kampanji odudaraju Socijaldemokrati (SD) predvođeni Ivanom Brajovićem, a koji su, kako navodi ljubljanski institut, jedni od rijetkih aktera na političkoj sceni koji se bave predstavljanjem svog gospodarskog programa i odražavaju neku potpuno drugačiju političku kulturu što se pozitivno odražava i u anketama javnog mnijenja budući da im rejting raste.