Najveći broj učenika viših razreda osnovnih škola su odlikaši, a njihov broj kreće se od 42 posto, koliko ih je na kraju sedmog razreda, pa do 49,83 posto, koliko ih je na kraju petog razreda. Podatak je to do kojeg su došli na portalu Upisi u srednju temeljem obrade uzorka od 1.469 prijavljenih učenika, odnosno korisnika portala, među kojima je 56 posto učenica
Nakon učenika koji su razrede završili s odličnim uspjehom, slijede oni s vrlo dobrim uspjehom kojih je oko 40 posto na kraju sva četiri završna razreda, dok s dobrim razrede završava oko 10 posto, a dovoljnim manje od jedan posto učenika. S iznimnim prosjekom 5.00 peti razred je završilo 13 posto učenika, a taj postotak pada za 1 u svakom višem razredu, tako da je među odlikašima s prosjekom 5.00 deset posto učenika. Sva četiri zadnja razreda s prosjekom 5,00 prošlo je 5,5 posto učenika.
‘To, naravno, nije mali broj, no nije ni broj koji bi opravdao komentare o dijeljenju petica zbog ‘lijepih očiju’', zaključuju na portalu. Na temelju unijetih zaključnih ocjena iz hrvatskog jezika, matematike i prvog stranog jezika za sedmi i osmi razred osnovne škole, vidljivo je da su najslabije ocijene iz matematike: peticu iz tog predmeta ima 25 posto sedmaša i 27,7 posto osmaša, dok četvorku ima 27 posto sedmaša i 30 posto osmaša. Nešto bolje ocjene sedmaši i osmaši imaju ocjene iz hrvatskog jezika, a najbolji su iz stranog, uglavnom engleskog jezika: odličan ima 40 posto sedmaša i čak 44 posto osmaša.
‘Je li doista matematika takav bauk osnovnoškolcima, jesu li pod ‘najezdom’ stranih filmova, glazbe i interneta pomalo zaboravili hrvatski jezik i lakše se snalaze u engleskom?' pitaju na portalu
Na temelju unijetih zaključnih ocjena osmaša koji su se prijavili, portal donosi i pregled bodova za upis. Maksimalan broj od 80 bodova ima nešto više od četiri posto učenika, dok je gotovo tri posto onih koji imaju i više zbog dodatnih ili posebnih elemenata kao što su iznimni uspjesi na natjecanjima, zdravstvene teškoće, nezaposlenost roditelja...
Između 75 i 80 bodova ima 18 posto osmaša, 17 posto osmaša između 70 i 75 bodova, a po 13 posto osmaša između 65 i 70, odnosno 60 i 65 učenika.