'ŽENE KOJE SE NE PJENE'

Seksistička reklama u centru Zagreba

03.12.2014 u 12:49

Bionic
Reading

Na stepenicama koje vode u trgovački centar Importanne kod zagrebačkog Glavnog kolodvora nedavno je osvanula reklama za Anamarija capuccino uz natpis 'Žene koje se ne pjene'

Poruka takve reklame nedvosmisleno je seksistička, jer promiče ideju submisivnih i šutljivih žena koje 'znaju gdje im je mjesto' pa se, shodno tome, 'ne pjene'. Zbog takve, blago rečeno, neprimjerene reklame, na Facebook stranicama brenda kave Anamarija osvanuo je niz pritužbi nezadovoljnih korisnica i korisnika koji s pravom upozoravaju na eksplicitni seksizam u poruci reklame.

Nakon niza prigovora, a u međuvremenu su administratori stranice obrisali neke kritičke komentare, iz tvrtke Anamarija kava odlučili su objasniti kako su takvom reklamnom porukom, vjerovali ili ne, zapravo htjeli poručiti da su 'današnje žene božice koje sve mogu'.

'Biti žena danas znači uspješno manevrirati u nikad kompliciranijim situacijama, biti predana svome poslu, a s druge strane spretno žonglirati između zahtjevnih poslovnih i privatnih obveza te uvijek pronalaziti dobar ili ne nužno tako dobar odgovor na sve životne izazove. U čemu se krije naša ženska snaga? U mogućnosti da na ono što nam se događa na kraju odgovorimo sa smiješkom na licu, bez pretjeranog uzrujavanja. Jer život je prekratak za ljutnju. I ne želimo se pjeniti oko toga kako nas netko drugi doživljava, već nam treba biti važno kako doživljavamo sami sebe', navodi se u odgovoru brenda Anamarija kava na prigovore o seksističkoj reklami.

'Uz šalicu finog pjenastog cappuccina, možemo pronaći svoj trenutak za užitak, nakratko ostavljajući probleme i obaveze kako bi ih kasnije što učinkovitije rješili. Jer, u životnoj borbi ne možeš ući u ring s bezbroj protivnika već probleme moraš rješavati jedan po jedan. To je ujedno i naš posljednji odgovor na revolte pojedinaca ili grupa kojima naša kampanja 'Za žene koje se ne pjene' nije sjela baš najbolje. Kako smo već naveli u našim ranijim objavama, radi se o reklamoj kampanji za cappuccino, a ne za kavu, što je u ovom slučaju bitna razlika. Poruka naše kampanje usmjerena je na uobičajeno korištenje riječi PJENA koja je gotovo već izlizana u promo komunikaciji vezanoj za kategoriju napitaka od kave, posebice instant cappuccino napitaka, pa smo zbog toga upleli nama daleko važnije značenje – da ciljamo žene koje prolaze kroz život sa smješkom, usprkos svim problemima. Naš vizual predstavlja božicu čime se naslanjamo na ikonografiju poznatu iz umjetnosti, ali ujedno i poručujemo naš stav – da su današnje žene božice koje sve mogu', poručuju iz Anamarija kave.

Ono što je žalosno u cijeloj priči je to što u Anamarija kavi, ni nakon što su upozoreni da promiču stereotipnu ideju o ženama, nisu našli za shodno ispričati se ženama nego su ih krenuli uvjeravati kako porukom o 'ženama koje se ne pjene' zapravo promiču snažne žene. Kriznim komuniciranjem može se, istina, postići puno, ali ne i uvjeriti ljude da je crno zapravo - bijelo.