Danas gotovo da ne postoji osoba koja svakodnevno ne 'okine' nekoliko selfieja i objavi ih na društvenim mrežama. Upravo zbog poklonika selfieja stvorena je aplikacija Pointme, zahvaljujući kojoj ćete nešto i zaraditi od svojih fotoautoportreta. Svaki korisnik objavom će svojih fotografija moći ostvariti popuste na neke proizvode ili dobivati nagrade ukoliko svojom kreativnošću pridobije publiku, objašnjava Mateo Stupičić, jedan od kreatora ove zanimljive aplikacije
Aplikacija Pointme postoji od 29. svibnja ove godine, a Stupičić i njegove kolege na ideju su došli praćenjem sadržaja koji se objavljuju na društvenim mrežama. 'Ideja se spontano razvila. Kao aktivan korisnik društvenih mreža svakodnevno gledam velik broj objava. Razmišljajući o tome kako dodatno motivirati korisnike da budu što kreativniji u svojim objavama, stvorio sam Pointme, aplikaciju koja korisnicima za postavljanje fotografija donosi nagrade', kaže Stupičić.
'Šerajte' slike, osvajajte nagrade
Osim što korisnik ima priliku ostvariti popuste za pojedine proizvode i usluge, objavljenim fotografijama može promovirati sebe i vidjeti povratne informacije s tržišta. 'Pointme nagrađuje korisnike koji dijele (share) slike na društvenim mrežama. Nakon što se korisnik fotografira putem aplikacije, sadržaj se objavljuje na korisnikovom profilu na društvenoj mreži te time ostvaruje pravo na nagradu (ili sudjelovanje u nagradnoj igri), a istovremeno poslovni subjekt dobiva vidljivost i komentare korisnika na društvenim mrežama. Samim time, poslovni subjekt ne daje besplatno svoj proizvod, već ga ulaže u promotivne aktivnosti s ciljem jačanja brenda i povratnih informacija s tržišta. Pointme na taj način pretvara marketing usmenom predajom u digitalni oblik na društvenim mrežama', objašnjava autor.
Osim toga, aplikacija uvelike pomaže brojnim agencijama koje svojim objavama fotografija mogu pratiti tržišne mogućnosti i želje svojih klijenata.
'Pointme je dokaz koncepta koji je razvijen kako bi se ispitale reakcije ljudi na vizualno bazirani marketing i na tzv. user generated content, odnosno sadržaj koji kreiraju korisnici na društvenim mrežama. Korisnički sadržaj puno je osobniji, a time i vidljiviji na društvenim mrežama. Studija slučaja Pointme potvrđuje da marketinške aktivnosti koje koriste sadržaj kreiran od korisnika otvaraju ogromne marketinške i tržišne mogućnosti. Potvrdili smo i važnu činjenicu da brendovi i agencije teže što kvalitetnijoj pojavi na tržištu i u medijima te pritom konstantno prate trendove i želje svojih korisnika. U tom pogledu user generated content predstavlja aspekt marketinga koji pokriva pojavnost na društvenim mrežama, a istodobno pruža povratnu informaciju korisnika', kaže Stupičić.
Korak po korak do svjetskog tržišta
Stupičić naglašava kako je ponosan na činjenicu da su sami financirali projekt jer se sav uloženi trud počinje isplaćivati postepenim probijanjem na tržište, ali i povećanjem broja korisnika. 'Reakcije su odlične. To što smo u samo nekoliko mjeseci privukli preko 2000 korisnika i preko 60 kompanija, koje su također korisnici naše aplikacije, pokazuje da su ljudi zainteresirani. Svi komentari koje smo zasad prikupili su pozitivni. Naš potencijal prepoznao je i ABC akcelerator te nam je ponudio investiciju od 15.000 eura za osam posto tvrtke. Svjesni smo da je sve to samo početak i prvi korak do svjetskog tržišta’, smatra autor aplikacije.
Sve je više inozemnih korisnika, a posebno veseli činjenica da je samo prošli tjedan aplikacija dobila 600 novih korisnika.
‘Aplikacija se trenutno prvenstveno koristi zbog nagrada, ali s vremenom ćemo unijeti u nju i interaktivni sadržaj te korisnici neće morati samo tražiti svoje brendove, već će komunicirati na potpuno nov i drugačiji način. Kompanije ju pak mogu koristiti na više načina te su neke već, poput Košarkaškog kluba Cedevita, Collegiuma, Erste banke i Heinekena, ali i mnogih drugih, prepoznali njene kvalitete’, kaže Stupičić.
‘Kad se male ruke slože, sve se može’
Koliko je god teško suočiti se s izazovima tržišta, vođenje samostalnog posla istovremeno je veoma zanimljiv pothvat, posebno ako oko sebe imate inovativan tim ljudi.
‘Jako teško je uspjeti, ali to nije samo u Hrvatskoj, već u cijeloj regiji, jer dosta kaskamo za Zapadom. No polako i to dolazi na svoje. Znate onu: ‘Sve se može kad se male ruke slože.' Najvažnije u cijeloj priči je imati pouzdan i kvalitetan tim koji želi napraviti iskorak’, objašnjava autor.
Cilj ove skupine poduzetnih ljudi je dignuti aplikaciju na globalnu razinu i širiti se na svjetsko tržište.
‘Bilo je problema u početku, kao i u svakom start-upu. No to nas je samo ojačalo, a iz grešaka smo nešto i naučili. Najvažnije je da smo sve trudom i željom preokrenuli u pozitivnom smjeru’, zaključuje Stupičić.