Škole u Hrvatskoj do početka drugog polugodišta dobit će 91 tisuću tableta kao tehnološku podršku izvođenju za razrede koji od ove godine frontalno uvode reformu, rečeno je u utorak u Ministarstvu znanosti i obrazovanja
Isporuka 91,641 tableta počinje 16. prosinca, za koje su ukupna sredstva u vrijednosti od 101.2 milijuna kuna s PDV-om odobrena iz Europskog socijalnog fonda, a postupak je proveo Središnji državni ured za javnu nabavu.
Ovo je važan korak u digitalnoj transformaciji škola. On će bitno doprinijeti dinamici nastave i motivaciji učenika, kazala je ministrica Blaženka Divjak na brifingu za novinare na kojem su dobavljači predstavili tablete, a nakladnici na njima svoje nastavne sadržaje.
Ona je kazala da je tehnika podrška pedagogiji i metodici, a ne sama sebi svrha, te iznijela podatke istraživanja među učenicima koji su proteklu godinu polazili jednu od 74 eksperimentalne škole, a koji favoriziraju digitalne tehnike. Ti podaci govore da 75 posto njih voli koristiti računala u nastavi, da ih je 87 posto izjavilo da koristi računala s lakoćom i da 80 posto njih koristi podatke za učenje koje nalazi na internetu, kazala je.
Podaci iz eksperimentalnih škola su dobri, kazala je ministrica Divjak i dodala da će svaki učenik u 5. i 7. razredima osnovne škole, koji frontalno uvode reformu, dobiti tablet koji će moći nositi kući. Podsjetila je da je prošle godine nabavljeno 8.4 tisuće tableta za eksperimentalne škole, ta da su prije toga škole dobile računala i projektore.
U dvije sljedeće godine nabave će se ponoviti tako da će svi učenici dobiti tablete kako budu ulazili u reformu, kazala je.
Predstavnik tvrtke S&T Hrvatska napomenuo je da tableti imaju zaštitni oklop i zaštitu od oštećenja pri padu, da su veličine udžbenika, da imaju mogućnost povezivanja s internetom, i veliki prostor za pohranu podataka.
Predstavnici triju najvećih nakladnika - Alfa, Profil, Školska knjiga – prezentirali su sadržaje koji se mogu prikazati na tabletima i kazali da udžbenici služe kao platforma za digitalne sadržaje. Ti sadržaji imaju različit način aktivacije i prilagodbu prema potrebama učenika, od onih s poteškoćama ili npr. disleksijom do onih koji hoće znati više.
Nastavnici imaju pripremljene sadržaje za izvođenje nastave, a svi oblici učenja su nalik igri što je motivirajuće. Učenje će biti zanimljivije nego što je ikad do sada bilo, rekli su.