izvisio PROJEKT

Novi cirkus u Splitu: Šetnica u strogom centru grada zbog smjene vlasti bit će asfaltirana, a nakon izbora vjerojatno opet raskopana

25.04.2022 u 20:07

Bionic
Reading

Splitska Istočna obala, odnosno šetnica na najfrekventnijem potezu između trajektne luke i strogog centra grada, prva je žrtva višemjesečnog bezvlašća u ovom gradu: Vladina povjerenica za Split Mirna Veža odbila je planirano uređenje postavljanjem 'dekorativnog betona' i umjesto toga će ovaj prostor biti prekriven najobičnijim - asfaltom

Iz projekta je čak izostavljen zeleni pojas prema prometnici, koji je trebala urediti gradska tvrtka 'Parkovi i nasadi'. Na njegovu mjestu također će se nalaziti asfalt.

Radi se o dijelu grada koji je predmet višegodišnjih kontroverzi: ondje se godinama nalazio niz ilegalnih kioska, šatora i štandova koje su gradske vlasti izbjegavale ukloniti, pa je sve metastaziralo u teško prohodni 'vašar'. Koncem prošlog ljeta nova splitska vlast, odnosno dogradonačelnik Bojan Ivošević, započeli su uklanjati jedan po jedan objekt, no tada su nastali problemi: na jednom malom prostoru preklapale su se nadležnosti države, Grada, Županije, Hrvatskih cesta i Lučke uprave, pa nitko nije bio siguran tko je uopće vlasnik i tko upravlja pojasom uz jednu od najvažnijih gradskih prometnica.

Iz Grada Splita tvrdili su da HDZ-ova vlast u Splitsko-dalmatinskoj županiji namjerno opstruira uvođenje reda na ovoj lokaciji. Ironično, desetak metara dalje nedavno je proširen i preuređen dio Istočne obale uz more u režiji Lučke uprave koju vodi predsjednik splitskog HDZ-a Vice Mihanović, pa se u medijima više puta potencirala blještava 'Vicina obala' nasuprot razrovanog i neuglednog 'Bojanovog Bejruta'.

Split: Istočna obala
  • Split: Istočna obala
  • Split: Istočna obala
  • Split: Istočna obala
  • Split: Istočna obala
  • Split: Istočna obala
    +6
Blještava 'Vicina obala'... Izvor: Pixsell / Autor: Miroslav Lelas/PIXSELL

Proteklog tjedna s ove lokacije napokon je uklonjen i posljednji šator, pa je po planu trebalo postaviti 'dekorativni beton', za što je čak i pripremljen teren. Ukupni troškovi predviđali su se na oko 500 tisuća kuna, za što je trebalo provesti skraćenu javnu nabavu jer takav materijal proizvodi jedino tvrtka 'Cemex', dok je za 400 tisuća kuna zeleni pojas trebala urediti gradska komunalna tvrtka.

Umjesto toga, sada će se ponovno nasuti već pripremljeni teren koji će se potom prekriti asfaltom.

Split: Radovi na istočnoj obali
  • Split: Radovi na istočnoj obali
  • Split: Radovi na istočnoj obali
  • Split: Radovi na istočnoj obali
  • Split: Radovi na istočnoj obali
  • Split: Radovi na istočnoj obali
    +7
Neugledni 'Bojanov Bejrut' Izvor: Pixsell / Autor: Miroslav Lelas/PIXSELL

'Nakon izlaganja i prijedloga nadležnog upravnog tijela za komunalne poslove, utvrđeno je kako je neophodno nužnim i hitnim radovima omogućiti u što kraćem roku sigurno korištenje nogostupa na istočnoj obali, saniranjem predmetnog nogostupa, sve u cilju otklanjanja opasnosti od nastanka štete. Cijena radova asfaltiranja iznosi cca. 200 tisuća kuna, od čega na dosipanje tampona radi pripreme za asfaltiranje otpada cca. 30 tisuća kuna, dok je samo asfaltiranje cca. 180 tisuća kuna i ta vrst sanacije može se realizirati do Svetog Duje', odgovorila je Vladina povjerenica Mirna Veža za tportal, pismenim putem.

Tvrdi i da sanacija dekorativnim betonom stoji više od 900 tisuća kuna i da bi se zbog eventualnih žalbi radovi vjerojatno protegli daleko u već započetu turističku sezonu.

Za komentar smo se obratili i donedavnom dogradonačelniku Splita Bojanu Ivoševiću.

'Već smo upozoravali da će instaliranje povjerenika na čelo grada usporiti i zaustaviti dio poslova jer povjerenik ima ograničene ovlasti. Zloupotrebom ministarstva i maštovitim tumačenjem zakona premijer Andrej Plenković postavio je povjerenicu pa će Splićani budući izgled Istočne obale optočene asfaltom moći zahvaliti upravo njemu. Ako pobijedimo na izborima, uredit ćemo taj dio Istočne obale na primjeren način, a izgledno je da će to biti do kraja mandata', rekao je Ivošević za tportal.