Potraga za zrakoplovom nestalim kod Rakovice i dalje traje. Gost Dnevnika Nove TV bio je sportski pilot i poduzetnik Marko Emer, koji i sam leti u Cessni
Cessna 182 Skylane je laki jednomotorni avion s četiri sjedala. Model 182 je proizveden u brojnim varijantama, uključujući verziju s uvlačnim stajnim trapom, i drugi je najpopularniji model Cessne koji se još uvijek proizvodi nakon 172.
"Radi se o lijepom i predivnom sportskom avionu za četvero ljudi i za letenje po lijepom vremenu i uživati", opisao je Emer u Dnevniku Nove TV te je dodao kako takav avion sigurno nije za ovakvo vrijeme.
Emer je poručio kako je ovaj tip aviona predviđen za opterećenje do 3G. "Pri slijetanju i polijetanju može biti do 15 čvorova, a u letu brzina vjetra mora biti manja od brzine koju ostvaruje zrakoplov. Rekao bih da je u ovome slučaju riječ o sklopu više raznih elemenata", poručio je Emer.
Emer je istaknuo kako teren iznad kojeg su letjeli nije niti podoban niti pogodan za tako nisko letenje.
Pojasnio je i kako pilot javlja kontroli leta poziv u pomoć.
"U takvim situacijama u kakvoj su oni bili, protokol je MAYDAY MAYDAY MAYDAY. Nakon toga slijedi situacija koja se dogodila, kao što je problem s motorom ili problem sa zaleđivanjem. Nakon toga kontrolor leta potvrđuje što je čuo i eventualno pokušava pomoć pilotu i dat mu neke savjete", pojasnio je Emer.
Osvrnuvši se na pitanje što je pilot mogao učiniti u tom trenutku, Emer je rekao kako je pilot trebao "ne podlijeći sindromu idem u nedjelju biti doma" i ne poletjeti.
"U zrakoplovstvu su pravila i procedure strogo propisane. Zna se kada se i gdje smije letjeti. Ovo je avion koji je vjerojatno imao instrumentalno letenje. Pretpostavljam da je pilot išao na vizualno letenje, a ovo nije vrijeme za vizualno letenje", rekao je.
"Nažalost, nisam optimist po pitanju protoka vremena", zaključio je Emer.
Cijeli razgovor možete vidjeti ovdje.