Podzemno povezivanje tunelom istočne i zapadne strane Trga dr. Franje Tuđmana te izgradnja podzemne garaže nisu prihvatljivi i suprotni su Generalnom urbanističkom planu Zagreba i konzervatorskim podlogama, a pokazuju i negativan odnos prema kulturnoj baštini, morfologiji i identitetu prostora. Nije to ni ekonomski isplativo te predstavlja korak unatrag i investiranje u krivom smjeru, pobrojali su članovi Društva arhitekata Zagreba (DAZ) u odgovoru Gradskom uredu za prostorno uređenje i izgradnju grada povodom iniciranja izrade Programa za provedbu javnog natječaja za uređenje tog trga
Društvo arhitekata Zagreb dalo je negativno mišljenje o Programu za provedbu javnog natječaja za uređenje Trga Franje Tuđmana, a svoje su mišljenje formulirali uz konzultacije sa sekcijom urbanista DAZ-a i Nenadom Fabijanićem te stručnjacima s Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Sindikatom biciklista.
'Uz suprotnosti u odnosu na Generalni urbanistički plan i konzervatorske podloge, zahvat pokazuje negativne rezultate u aspektima prometa (lokalno i grada u cjelini), odnosa prema kulturnoj baštini, morfologiji i identitetu prostora, ekonomskoj isplativosti te ga treba odbaciti, a u kontekstu suvremenih i održivih strategija prometnog rasterećivanja centralne zone grada, koje umjesto automobilskog prometa naglašavaju pješačka i biciklistička kretanja, ovaj zahvat predstavlja korak unazad i investiranje u krivom smjeru', napisao je DAZ.
Napominju da 'ovako složenim i skupim zahvatima u prometni sustav grada treba nužno prethoditi izrađena i verificirana prometna studija koja najmanje na razini cjeline Donjeg grada ukazuje na nužnost takvih zahvata'. Također, zbog višedimenzionalne problematike koja uključuje promet, kulturnu baštinu, krajobrazne površine, arhitektonske i šire urbanističke teme i sličnog naglašavaju 'nužnost cjelovitog interdisciplinarnog pristupa na predmetnoj lokaciji'.
No podzemno povezivanje dobrom idejom smatraju na Fakultetu prometnih znanosti, na kojem su izradili studiju na čelu s profesorom Ivanom Dadićem, bivšim dekanom FPZ-a, koji je Večernjem listu kazao da se kao 'optimalno prometno rješenja tunelskog spoja predlaže povezivanje Ulice Grada Mainza (Prilaz baruna Filipovića) s Ulicom Vatroslava Jagića, kao i Prilazom Gjure Deželića pomoću dvije tunelske cijevi'. Predviđa se i garaža s tri etaže koja bi imala 462 parkirališna mjesta, čime bi se, tvrdi Dadić, riješila preopterećenost prostora oko Trga.
DAZ pak podsjeća da postojeći prijedlozi za predmetni prostor, studija Integrirani grad i projekt uređenja Trga dr. Franje Tuđmana prema idejnom projektu, nude rješenja za prometnu komunikaciju te uređenje prostora u širem i užem smislu, upućujući na poštivanje poslova koje je za Grad Zagreb odradio Fabijanić, a u svrhu zaštite i unapređenja urbanog identiteta dviju cjelina zapadnog dijela grada. Uputili su i na praćenje Akcijskog plana energetski održivog razvitka Grada Zagreba iz 2010. godine, a koji predviđa da se dvije trećine prometa odvijaju nemotoriziranim prometom te na investiranje u održiva prometna rješenja koja to omogućuju.
Podsjetimo, Fabijanić je pobijedio na natječaju za uređenje dijela tadašnjeg Trga Francuske Republike s parkovnim paviljonom još 1998. godine, a sagledavajući širu zonu, nametnula mu se ideja spajanja ovog dijela grada odnosno Črnomerca s dijelom Trešnjevke južno od željezničke pruge. Daljnjom razradom urbanističkog koncepta nastala je studija Integrirani grad, u kojoj s timom stručnjaka predlaže novi urbanizam centralnog dijela grada, pri čemu osnovni dio zauzima uklanjanje pruge iz gradskog područja njenim smještanjem pod zemlju.
Studija je izazvala oprečne reakcije i komentare, o čemu, kao i autorovim vizijama o kojima je govorio za tportal, možete čitati ovdje