Dok su se nekih prijašnjih godina tvrtke i oni koji si to mogu priuštiti utrkivali oko toga tko će strankama dati više novca, sadašnje stanje pokazuje da su kad je o donacijama riječ, stranačke blagajne poluprazne, vjerojatno ne samo zbog krize, nego i zbog srozanoga ugleda u javnosti, pogotovo nakon mnogih razotkrivenih korupcijskih afera, a možda i zbog straha da donacija ne bi za sobom vukla znak jednakosti s nekim dobivenim poslom
Prema objavljenim izvješćima o financiranju kampanja, pokazalo se da je HDZ opet najrastrošniji, ali i da je HSS uspio pokupiti najviše donacija. Naime, kao što su stranke već objavile na svojim stranicama, HDZ je u 11 izbornih jedinica na promidžbu potrošio oko 9,2 milijuna kuna, a Kukuriku koalicija, čije su četiri stranke objavile zasebna izvješća o donacijama za razdoblje od 1. siječnja do 25. studenog te troškove u deset izbornih jedinica, oko 8,5 milijuna kuna.
HDZ je u svojem izvješću za razdoblje od 17. do 26. studenog naveo da je primio 729.346 kuna donacija, od čega su joj fizičke osobe donirale 164.000 kuna, a pravne, među kojima su virovitički Grafiti Becker, križevački Radnik, zabočki Zagorski metalac, zagrebačka FDS trovina, splitska Matadura, zagrebačka Agrokontrola, velikogorički Robić, gospićki Liming, Tvornica šećera Osijek te HDZ-ov ogranak Gernville iz Oakvilla – svi zajedno 565.346 kuna.
HDZ je u svojem izvještaju o rashodima u financiranju izborne promidžbe objavio troškove po svakoj izbornoj jedinici, naveo da je ukupno potrošio 9.247.613 kuna, a objavio je i iznose cijena i ostvarenih popusta za medijsko oglašavanje u izbornoj promidžbi. Međutim, za razliku od ostalih, HDZ je zasad javno objavio samo financijsko izvješće za razdoblje protekle kampanje, dakle, od 17. do 26. studenoga, pa se ne može vidjeti koliko su donacija prikupili prije toga.
HSS je u izvješću za razdoblje od 1. siječnja do 26. studenog naveo da su mu fizičke i pravne osobe donirale 1.727.300 kuna, a da je u kampanji potrošio 4.580.851 kuna. Među donatorima kao pravnim osobama su su Ostrea iz Stankovaca, CoSa iz Gornjeg Kneginca te Gumiimpex iz Varaždina, Diba iz Suhopolja, KRO-GRAD iz Svetog Ivana, Bistra iz Đurđevca, Međimurje iz Čakovca, CoSa, Elektromod iz Osijeka, Taban nekretnine iz Zagreba te Mod iz Koprivnice.
HDSSB je, prema svojem izvješću, od početka godine do 25. studenoga prikupio 525.850 kuna. Od toga 126.000 otpada na njihova vlastita stranačka sredstva, a 399.850 prikupio je iz donacija, među kojima je najveću u iznosu od 200.000 kuna toj stranci dala Šećerana Osijek, a tu su još i osječka Gravia, Megalit te zagrebački Imetak Plasman.
Milan Bandić također je objavio izvješće o primljenim donacijama od početka godine do 26. studenog, prema kojemu je prikupio 1.039.629 kuna, koje su mu većinom dale fizičke osobe, točnije 590.329 kuna, a od pravnih među kojima su zagrebačke tvrtke Sanitarni standardi, Mandir gradnja, RFK te Gizmo promidžba, Mega Salus, Zastupanje bona, Tara-Tim, Inforsys, 449.300 kuna.
HSLS je, prema svojem izvješću, od donacija u razdoblju od 27. rujna do 26. studenog prikupio 1.065.142 milijuna kuna, od čega najveći dio od tvrtki među kojima su zagrebački MakroMikro, EOS-Z, CKTZ te Sokol Marić, koji je donirao 50 tisuća kuna, isto koliko i zagrebački OG Adriatic, zatim splitski Quatro Company, te odvjetničko društvo Hanžeković s 200.000 kuna.
HSP je u istom tom razdoblju prema objavljenom izvješću prikupio 126.330 kuna, od toga 91.330 kuna od fizički osoba te 35.000 kuna od karlovačkog Sunca te zagrebačkog Adonaija.
Podsjetimo, izborni sudionici su svoja financijska izvješća bili dužni dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu jučer do ponoći, a potom je krenuo teći 48-satni rok u kojemu ih moraju objaviti na svojim internetskim stranicama ili u dnevnom tisku, što je većina njih već i učinila.
Zakonom o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, kojim je uvedena stroža kontrola izvora i načina trošenja novca u izbornim kampanjama, propisano je da ukupan iznos donacija fizičke osobe ne smije prelaziti iznos od 30.000 kuna, dok ukupan iznos donacije pravne osobe ne smije prelaziti 200.000 kuna.Također, ukupan iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu, odnosno kandidacijskoj listi ne smije prelaziti iznos veći od 1,5 milijun kuna u jednoj izbornoj jedinici.
Izborni sudionici dužni su bili otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe, a novim su zakonom propisane i sankcije koje u slučajevima najtežeg kršenja pravila financiranja kampanje, koje uključuju administrativnu kaznu potpunog gubitka naknade troškova izborne promidžbe i prekršajnu kaznu u iznosu do 500.000 kuna.
Ukoliko je bilo propusta da, primjerice, donacija premašuje dozvoljeni iznos, razlika se uplaćuje u državni proračun, a da stranke i kandidati nastoje paziti na svaki detalj, pokazuje i to što su laburisti prijavili kupnju plastičnih čaša vrijednosti dvije i pol kune, zatim SDP-ovci koji su na kavu i slatkiše potrošili deset tisuća kuna, a HDZ-ovci su, između ostalog na čokoladice, jabuke i mandarine potrošili 7.712 kuna te na prstiće slance 694 kune.